DORADZTWO I COACHING
Coaching – proces rozwoju kompetencji prowadzony przez trenera. Trening polega na pozyskiwaniu nowych umiejętności, poprawianiu nieskutecznych zachowań, obserwacji osoby szkolonej w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych, samoocenie, informacji zwrotnej i planowaniu nowych strategii działania.
Typy coachingu:
• Coaching członków zarządów (executive coaching) – odbiorcami są prezesi, dyrektorzy, kluczowa kadra zarządzająca. Korzyści wynikające z tego typu coachingu to nabycie umiejętności wspierających rozwój organizacji, jak też radzenie z trudnościami z obszaru prowadzonej działalności. Ten typ coachingu sprawdza w kontekście wprowadzania zmian w organizacji, kreatywnego planowania i skutecznego wdrażania planów, realizacji zadań.
• Coaching zawodowy – dotyczy rozwoju zawodowego w kontekście danego stanowiska pracy, wsparcia w realizacji bieżących zadań oraz wyzwań zawodowych, nabycia praktycznych kompetencji, przekonań i postaw kluczowych dla efektywnego rozwoju kariery zawodowej. Może być realizowany m.in. jako coaching dla menedżerów.
• Coaching ścieżki zawodowej, (career coaching) – odbiorcy tego typu coachingu otrzymują wsparcie w kontekście wyboru ścieżki rozwoju zawodowego, gdy kluczowe znaczenie ma określenie nowych obszarów pracy zawodowej, mocnych stron i ewentualnych ograniczeń osoby szkolonej. Może być związany z przygotowaniem pracownika do awansu lub wsparciem na nowym stanowisku.
• Coaching zespołowy (team coaching) - obejmuje rozwój potencjału odbiorców treningu (pracowników) w formie pracy zespołowej. Ta forma coachingu przebiega z wykorzystaniem doświadczenia członków zespołu pod nadzorem kompetentnego trenera. Może służyć podniesieniu efektywności realizacji zadań w grupie, pomocy przy danym projekcie, przeprowadzaniu zmian w firmie, lub w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i napięć.
• Coaching życiowy, osobisty (life coaching) – dotyczy rozwoju osobistego i efektywnego funkcjonowania uczestnika treningu w życiu codziennym. Celem może być wzbogacenie kompetencji osobistych w relacjach z najbliższym otoczeniem (rodziną, przyjaciółmi), samorealizacja w związku z nową rolą (rodzicielstwo, zmiana obszaru zainteresowań zawodowych), itd.
Podstawowe korzyści dla odbiorcy:
• poprawa w wydajności osobistej i przy realizacji celów
• podniesienie otwartości na samodoskonalenie i naukę
• pomoc w odnajdywaniu optymalnych rozwiązań dla poszczególnych uwarunkowań zawodowych
• wzmocnienie poczucia odpowiedzialności
• rozwój samoświadomości, pożądanych umiejętności i zachowań
• rozumienie celów i ról
• Korekta zachowań i wyjaśnienie trudności
Podstawowe korzyści dla Organizacji:
• optymalne wykorzystanie indywidualnego potencjału osoby
• zwiększenie zaangażowania we własny rozwój
• podniesienie wydajności organizacji
• zwiększenie kreatywności/zdolności uczenia się oraz zakresu wiedzy
• podniesienie poziomu motywacji pracowników
• wdrożenie nowych stylów zarządzania
• poprawa relacji międzyludzkich w firmie
Doradztwo i Coaching dostosowujemy do Państwa oczekiwań i preferencji.
Zapraszamy do skorzystania z Naszej oferty w obszarze Coachingu.