Negocjacje w biznesie
Założenia szkolenia:
• Poznanie różnych stylów negocjacyjnych – dialog kontra walka
• Umiejętne rozróżnianie faktów od utartych przekonań - istota negocjacji kontra przekonania o negocjacjach
• Poznanie zależności między kontekstem, narzędziami, predyspozycjami, przedmiotem negocjacji, a tendencjami w doborze stylu negocjacji
• Dopełnienie i utrwalenie posiadanych umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach spornych i konfliktowych
• Zdefiniowanie pól kontroli, wpływu i poza wpływem
• Wypracowanie umiejętności przygotowania do negocjacji – narzędzia, argumenty, stanowiska i interesy, bank pytań, bank odpowiedzi, scenariusz ustępstw
• Umiejętność asertywnego zdobywania sprzymierzeńców, czyli „wczoraj wróg, dziś przyjaciel” – rozpoznanie i reagowanie na manipulację ze strony rozmówcy
• Zwiększenie kontroli nad osiągnięciem porozumienia poprzez stosowanie spójnych strategii rozmów
• Zmniejszenie wpływu emocji na przebieg rozmów
• Większa pewność osiągnięcia trwałego porozumienia na płaszczyźnie merytorycznej i relacyjnej
• Budowanie długofalowych relacji opartych o zaufanie i szacunek
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Umiejętne zastosowanie umiejętności negocjacyjnych w celu osiągania pożądanych wyników
• Skuteczne wykorzystywanie strategii negocjacyjnych
• Umiejętne Balansowanie między stylami negocjacyjnymi w zależności od pozycji partnerów
• Świadome zarządzanie interesami partnerów w celu zbliżenia prezentowanych stanowisk i wypracowaniu kompromisu jako wynik negocjacji
• Skuteczne wykorzystywanie technik manipulacyjnych do osiągania oczekiwanych rezultatów
• Skuteczne eliminowanie wpływu własnych emocji i wykorzystywanie swoją świadomość negocjacyjną do znalezienia docelowego porozumienia
• Wykorzystywanie konfliktów do budowania alternatywnych rozwiązań korzystnych z punktu widzenia realizacji celów projektu
• Definiowanie ograniczenia i świadome zarządzanie relacjami między partnerami forum dialogu społecznego
• Opracowanie najlepszych alternatyw dla negocjowanego porozumienia
• Optymalne wykorzystywanie narzędzi komunikacyjnych podczas procesu negocjacyjnego
Dla kogo?:
Szkolenie jest adresowane do osób, które w ramach swoich obowiązków zawodowych prowadzą negocjacje z klientami lub partnerami biznesowymi, chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznych technik i narzędzi negocjacyjnych oraz umiejętności negocjacyjnych.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
I. Proces skutecznych negocjacji
- Definiowanie własnego stanowiska i obszaru negocjacyjnego
- Przygotowanie rzeczowego uzasadnienia (argumentacja) dla przyjętego stanowiska
- Ustalenie BATYNY
- Zebranie i dogłębna analiza informacji o partnerach
- Zebranie i analiza przedmiotu negocjacji
- Ustalenie własnych możliwości decyzyjnych
- Ustalenie kompetencji decyzyjnych partnera
- Ustalenie strategii działania
- Aktywne wykorzystanie szeregu technik do osiągnięcia pożądanego rezultatu
II. Fazy Przygotowania do negocjacji
- Przygotowanie merytoryczne
- Analiza przedmiotu negocjacji
- Przygotowanie organizacyjne
- Otwarcie negocjacji
- Debata
- Negocjacje właściwe
- Zamykanie negocjacji
III. Trudne sytuacje podczas negocjacji
- Impas
- Taktyki negocjacyjne
- Taktyki manipulacyjne
- Techniki sytuacyjne
IV. Style i strategie negocjacyjne
- Rywalizacja
- Dostosowanie się
- Unikanie
- Kompromis
- Współpraca
V. Budowanie relacji z interesariuszami
- Izolacja
- Rytuały
- Aktywność
- Bliskość
VI. Atmosfera w budowanie relacji
- Konflikty w negocjacjach
- Metody wpływania na dobry klimat negocjacji
- Wywieranie wpływu – prawa i podstawowe techniki perswazji
VII. Przygotowania do negocjacji we własnym projekcie
- Poznanie stanowisk i interesów członków zespołu
- Prezentacja własnych stanowisk i interesów
- Utrzymywanie klimatu dialogu
- Wdrożenie efektów debaty
VIII. Podsumowanie warsztatów negocjacyjnych
Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
• Lax D. ,Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, MT Biznes, Luty 2010.
• Bureš I. ,Złote zasady negocjacji, One Press, Wydawnictwo Helion , Maj 2006
• Camp J., Wychodząc od NIE. Negocjacje dla twardzieli takich jak Ty, One Press, Wydawnictwo Helion , Grudzień 2008
• Fisher R. , Shapiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, Czarna Owca, Marzec 2009.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: