Umiejętności osobiste

Termin umiejętności osobistych odnosi się do takich pojęć, jak: umiejętności interpersonalne, społeczne, komunikacyjne, interakcyjne. Są to złożone umiejętności warunkujące efektywność radzenia sobie w określonego typu sytuacjach społecznych, nabywane przez człowieka, w toku treningu społecznego lub dzięki szkoleniom.
Ważnymi cechami umiejętności społecznych jest ich intencjonalność, czyli ukierunkowanie na cel. Umiejętności interakcyjne to zbiór kompetencje dzięki którym ludzie nawiązują, negocjują, utrzymują, zmieniają i kończą relacje interpersonalne. Umiejętności osobiste można również ująć dynamicznie jako proces, w którym jednostka stosuje zestaw ukierunkowanych na cel, wzajemnie powiązanych (zsynchronizowanych), sytuacyjnie stosownych zachowań społecznych, które są wyuczone i kontrolowane przez nią. Kontrola nad umiejętnościami społecznymi oznacza posiadanie poznawczej wiedzy na temat, tego co, jak i kiedy należy zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel interpersonalny.
Rozwój umiejętności „miękkich” jest tak istotny, ponieważ kompetencje osobiste i interpersonalne wykorzystywane są w szerokim spektrum stanowisk i działań zawodowych. Często wysokie kwalifikacje i duże doświadczenie nie wystarcza aby osiągnąć zamierzony cel. Wówczas pomocne może okazać się rozwijanie kompetencji osobistych i interpersonalnych w toku prowadzonych przez nas szkoleń.
Zakresy szkoleń z obszaru UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH, na które Państwa zapraszamy:

 

hosting companies cheap

hosting companies cheap

Efektywna komunikacja - dialog

Założenia szkolenia:
•    Zwiększenie efektywności pracy swojego zespołu
•    Zdobycie praktycznych umiejętności efektywnego komunikowania się między klientami wewnętrznymi firmy
•    Nabycie zdolności do naturalnego i skutecznego posługiwania się językiem perswazji w celu uzyskiwania pożądanych rezultatów
•    Opanowanie umiejętności przyjmowania asertywnej postawy i stylów komunikacji w relacjach wewnętrznych, przestaną unikać, lecz zaczną skutecznie radzić sobie w sytuacjach konfliktowych

Czytaj więcej: Efektywna komunikacja - dialog

Radzenie sobie ze stresem

Założenia szkolenia:
•    Opanowanie zagadnień dotyczących stresu
•    Poznanie metod diagnozowania i obniżania poziomu stresu
•    Nauka praktycznych umiejętności pomagania osobom w stresie
•    Nabycie umiejętności tworzenia scenariusza warsztatu radzenia sobie ze stresem

Czytaj więcej: Radzenie sobie ze stresem

Efektywna komunikacja - trening interpersonalny

Założenia szkolenia:
•    Rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej
•    Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
•    Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania i skutecznego zadawania pytań
•    Nadawanie i odbieranie efektywnych komunikatów w pionie i w poziomie
•    Opanowanie najważniejszych elementów i technik z obszaru komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Czytaj więcej: Efektywna komunikacja - trening interpersonalny

Asertywność

Założenia szkolenia:
•    Nabycie umiejętności asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych, w oparciu o kontrolę własnych stanów emocjonalnych i świadome kształtowanie relacji z otoczeniem
•    Poznanie praw asertywności, oraz przetrenowanie sytuacji związanych z asertywnością
•    Poznanie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej
•    Poznanie zasad budowania skutecznej informacji zwrotnej
•    Rozwijanie umiejętności interpersonalnych

Czytaj więcej: Asertywność

Warsztaty medialne

Założenia szkolenia:
•    Opanowanie wiedzy na temat, zasad właściwego kreowania wizerunku instytucji
•    Uświadomienie sobie, jakie przekazy generuje każdy z nas świadomie lub nieświadomie, jaką posługuję się komunikacją niewerbalną i werbalną
•    Nabycie umiejętności komunikacji i współpracy z mediami - jako czwartej władzy i potencjalnego nośnika reklamowego oraz szerokiego pasma przekazu informacji

Czytaj więcej: Warsztaty medialne

Umiejętności kierownicze

Założenia szkolenia:
•    Opanowanie wiedzy na temat zasad właściwego rozwijania i stosowania umiejętności kierowniczych
•    Świadome określenie stosowania stylów przywódczych
•    Dostosowanie właściwych sposobów motywowania do typów osobowości pracowników
•    Opanowanie umiejętności motywowania poprzez udzielenie informacji zwrotnej pracownikowi
•    Zdiagnozowanie etapu rozwoju kluczowych kompetencji u swoich pracowników
•    Opanowanie umiejętności delegowania zadań
•    Opanowanie umiejętności przeprowadzania rozmów coachingowych oraz przygotowanie się na trudne sytuacje w rozmowach z pracownikami

Czytaj więcej: Umiejętności kierownicze

Kierowanie zespołem

Założenia szkolenia:
Zdobyta wiedza pozwoli Państwu określić stosowane przez siebie style przywódcze, dostosować sposoby motywowania do typów osobowości pracowników, motywować poprzez udzielenie informacji zwrotnej pracownikowi. Dodatkowo będziecie Państwo potrafili zdiagnozowania etapu rozwoju kluczowych kompetencji u swoich pracowników, lepiej delegować zadania, przeprowadzać rozmowy coachingowe oraz przygotować się na trudne sytuacje w rozmowach z pracownikami.

Czytaj więcej: Kierowanie zespołem

Sposoby motywowania

Założenia szkolenia:
•    Rozwijanie umiejętności menedżerskich
•    Pogłębienie wiedzy, przećwiczenie umiejętności niezbędnych dla efektywnego zarządzania grupą, mających na celu m.in. poprawienie komunikacji w zespole, rozwój motywacji wewnętrznej, wykorzystanie coachingu w zarządzaniu zespołem.

Czytaj więcej: Sposoby motywowania

Skuteczne rozwiązywanie konfliktów

Założenia szkolenia:
•    Poznanie roli nawykowych strategii i nieświadomych potrzeb w mechanizmie powstawania konfliktów
•    Nauka rozpoznawania niezaspokojonych potrzeb stron konfliktu
•    Nauka odróżniania strategii działania od potrzeby
•    Nauka tworzenia strategii uwzględniających potrzeby obu stron konfliktu
•    Praktyczne doświadczanie możliwości transformowania energii obronnej w kreatywność prowadzącą do nowych rozwiązań

Czytaj więcej: Skuteczne rozwiązywanie konfliktów

Komunikacja w organizacji

Założenia szkolenia:
•    Zwiększenie wiedzy z zakresu komunikacji w organizacji
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu porozumiewania się z innymi i komunikacji w organizacji
•    Poznanie technik i metod efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach biznesowych
•    Diagnozę własnego stylu komunikowania, weryfikację mocnych i słabych stron własnych umiejętności i wyeliminowanie najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w relacjach biznesowych

Czytaj więcej: Komunikacja w organizacji

Optymalizacja komunikacji

Założenia szkolenia:
•    Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zagadnieniami komunikacji
•    Wykształcenie umiejętności poprawnej analizy słowa i planowania strategicznego oraz wykorzystania narzędzi komunikacyjnych do wdrażania planów relacyjnych
•    Opanowanie zasad skutecznej komunikacji w zespole menedżerskim
•    Poznanie procesu budowania autorytetu
•    Zdobycie wiedzy jak wykorzystywać postawę asertywną w procesie komunikacji z menedżerami i pracownikami
•    Poznanie zasad prezentowania trudnych decyzji, udzielania konstruktywnej krytyki oraz pochwał
•    Zdobycie umiejętności w zakresie szybkiego rozpoznawania sytuacji będących potencjalnym źródłem konfliktów

Czytaj więcej: Optymalizacja komunikacji

Filary efektywności osobistej

Założenia szkolenia:
•    Zapoznanie uczestników z koncepcją sześciu filarów, na których oparta jest osobista efektywność.
•    Zainspirowanie uczestników do odejścia od stylu reaktywnego i nastawienia na kryzysy, aby stworzyć pro aktywny klimat - zorientowany na wyniki.
•    Zapoznanie uczestników ze skutecznymi metodami osiągania ponadprzeciętnych celów osobistych i firmowych.
•    Nauczenie uczestników metod przetwarzania informacji pomagających w uwolnieniu się od stresu i trudności, których źródłem jest nieustanny napływ nieprzetworzonych danych.
•    Zidentyfikowanie ukrytych obszarów niekompetencji oraz wzmocnienie posiadanych obszarów kompetencji, pomocnych w podnoszeniu osobistej efektywności.
•    Przedstawienie uczestnikom technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów dających możliwość przekształcania posiadanych informacji coraz efektywniej i skuteczniej.
•    Przybliżenie uczestnikom zasad asertywnej komunikacji oraz nauczenie ich, w jaki sposób wykorzystać poznane metody do wzmocnienia swojej efektywności.

Czytaj więcej: Filary efektywności osobistej