Public relations
Założenia szkolenia:
• stworzenie uczestnikom możliwości poznania istoty Public Relations
• zbudowanie świadomości roli PR jako narzędzia zarządzania
• przedstawienie uczestnikom konkretnych działań i efektywnych rozwiązań z zakresu Public Relations w kontekście bieżącego funkcjonowania organizacji
• przedstawienie spektrum możliwych działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych
• przedstawienie elementów tworzenia wizerunku organizacji
• nauka praktycznych reguł budowania relacji wewnątrz (np. pracownicy) i na zewnątrz firmy (np. media relations)
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• poznanie istoty Public Relations
• Uświadomienie sobie rosnącej roli PR jako narzędzia zarządzania
• Nauczenie uczestników, konkretnych działań i efektywnych rozwiązań z zakresu Public Relations w kontekście bieżącego funkcjonowania organizacji
Dla kogo?:
Odbiorcami są osoby, które zajmują się zarządzaniem wizerunkiem firmy, chcą zdobyć lub poszerzyć wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje z zakresu PR. Szkolenie kierujemy również do właścicieli firm, pracowników działów marketingowych zajmujących się kształtowaniem wizerunku organizacji, lub osób, które wiążą swoje plany rozwoju zawodowego z agencjami PR.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Istota Public Relations
o PR – wprowadzenie (definicje, kierunki rozwoju)
o Firma a jej otoczenie – praktyczne stosowanie narzędzi PR
o Skuteczna komunikacja w PR, czyli jak to się robi
o Informacja, wiarygodność, wizerunek – model działań PR-owych
2. PR wewnętrzny i zewnętrzny – działania zintegrowane
o Praktyczne elementy audytu komunikacyjnego – CASE STUDY
o Spójność i precyzja przekazu
o Komunikacja pionowa (szanse i zagrożenia)
o Komunikacja pozioma
3. Tworzenie strategii PR i jej efektywne wdrażanie
o Strategia komunikacji i jej tożsamość z planami rozwoju firmy
o Korzystanie z różnorodnych narzędzi i form przekazu
o Kampanie edukacyjne
o Corporate PR
o Public Affairs
4. Identyfikacja wizualna organizacji
o Jednolitość, oryginalność, przejrzystość
o Wizualne i pozawizualne elementy systemu
o Standardy identyfikacji wizualnej
o Zarządzanie systemem identyfikacji
5. Biuro prasowe on-line. Internet w służbie PR
o Internet – przyszłość PR
o Interaktywność przekazu
o Monitorowanie mediów
o Biuro on-line – szanse i ograniczenia
6. Działanie w sytuacji kryzysowej
o Chcesz mieć pokój – szykuj wojnę
o Postępowanie w sytuacji kryzysowej – krok po kroku
o Jak obrócić klęskę w triumf
o Sprzątanie po huraganie, czyli odbudowywanie zaufania
7. Skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną poprzez media
o Kiedy wolno kłamać
o Prawda, ale niecała
o Powierzchowność przekazu a tworzenie wrażenia medialnego
o Język mediów – tabloidyzacja
8. Kontakty z dziennikarzami – zasady budowania trwałych relacji
o Otwartość, rzetelność, wiarygodność jako elementy budowania relacji
o Grzechy główne PR-owca
o Tworzenie tekstów wg przykazań R.Kiplinga
o Formalne i nieformalne kontakty z dziennikarzami
o Autoryzacja i sprostowania
9. Wywiady prasowe, radiowe i telewizyjne (na żywo i nagrywane)
o Triki telewizyjne
o Trudne pytania
o Dwóch na jednego
o Trema mobilizująca
o Zasady zachowania w studiu radiowym i telewizyjnym
10. Organizacja ciekawej konferencji prasowej
o Co zrobić, żeby przyszli
o Co zrobić, żeby nie zasnęli
o Co zrobić, żeby napisali (pokazali, powiedzieli)
o Co zrobić, żeby znowu przyszli
o Gadżety, upominki, prezenty – korupcja czy wdzięczność
11. Jak zorganizować event
o Rodzaje event’ów
o Wydarzenia specjalne – organizacja
o Co, gdzie, kiedy – okiem praktyka
12. Mecenat, sponsoring, lobbing
o Obszary sponsoringu
o Formy sponsoringu
o Strategia sponsoringu
o Przygotowanie kampanii lobbingowej
Metodologia:
• Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
• Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
• Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: