Etapy i techniki sprzedaży
Założenia szkolenia:
• Kształcenie i rozwój umiejętności sprzedażowych
• Podniesienie skuteczności uczestników szkolenia w zdobywaniu klientów oraz realizacji bieżących celów handlowych
• Kształcenie i rozwój kompetencji w zakresie prowadzenia rozmowy handlowej z wykorzystaniem różnych umiejętności, technik i metod sprzedażowych.
• Podniesienie poziomu efektywności komunikacyjnych w procesie obsługi klientów
• Nauka identyfikacji potrzeb i ich uświadamiania w relacji z klientem
• Poznanie skutecznych technik sprzedaży
• Nabycie praktycznych umiejętności profesjonalnej obsługi klienta
• Wypracowanie standardów zachowań sprzedawcy
• Nauka umiejętności w zakresie budowanie korzystnego wizerunku firmy
• Nauka rozwiązywania trudnych sytuacji podczas rozmowy handlowej
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Uporządkowanie wiedzy i trening kolejnych etapów sprzedaży, opartych na przykładach sytuacji handlowych osadzonych w konkretnych realiach.
• Nabycie umiejętności sprzedażowych, które mają zastosowanie w praktyce
• Podniesienie efektywności sprzedaży
• Umiejętność praktycznego stosowania gotowych narzędzi
• Motywacja do działania
• Realizacja planów sprzedażowych
• Łatwość wypracowania premii za wyniki sprzedażowe
• Nabycie świadomości w kontekście potrzeby doskonalenia zawodowego
• Obniżenie poziomu stresu zawodowego
• wzrost poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu technik sprzedaży
• podniesienie poziomu świadomości z zakresu motywów zakupowych, jakimi kierują się Klienci
• Efektywne reagowanie i radzenie sobie z obiekcjami Klientów
• Zwiększenie sprzedaży
Dla kogo?:
Szkolenie kierujemy do pracowników działu lub zespołu w tym również osób zarządzających i liderów, którzy każdego dnia potrzebują skutecznie komunikować się i współpracować. Odbiorcami mogą być również handlowcy odpowiedzialni za prowadzenie rozmów handlowych z klientami zarówno sektorów B2B oraz FMCG (branży dóbr szybko zbywalnych).
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
Trzy filary skutecznej sprzedaży: koncentracja, empatia i ambicja
• Diagnoza umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej poprzez uczestnictwo w "scenkach"
• Tworzenie listy zastrzeżeń i odpowiedzi na nie
• Budowanie zaufania w rozmowie handlowej - diagnoza umiejętności przy pomocy kwestionariusza "Style zachowań", oraz ćwiczenie ujawniające postawy rywalizacyjne
• Ujawnianie niszczącego zaufanie i wiarygodność stylu wypowiedzi - kwestionariusz i ćwiczenia
Przedstawienie i omówienie procesu sprzedaży
• Pozyskiwanie uwagi i wzbudzanie zainteresowania - 4 elementy "zdania otwierającego"
• Prowadzenie wywiadu: pięciostopniowa procedura odkrywania i wzmacniania motywacji do zakupu, jak rozpoznać i radzić sobie z kłamstwem, typy klientów (metaprogramy)
• Przeprowadzanie prezentacji: przedstawienie zasad zwiększających szanse na zakup
• Odróżnianie obiekcji od oporu. Omijanie oporu i wyjaśnianie obiekcji
• Techniki finalizacji i sposoby uzyskiwania zobowiązań ilościowych
Wizyta handlowa i etapy sprzedaży
• Przygotowanie wizyty handlowej
• Cele wizyty handlowej – biznesowe i relacyjne
• Pozyskiwanie nowych klientów
• Pierwszy kontakt
• Rozpoznawanie oczekiwań klienta
• Prezentacja oferty
• Zastrzeżenia i wątpliwości klienta
• Asertywność
• Kończący kontrakt
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową z zastosowaniem:
- symulacji, case study.
- ćwiczeń indywidualnych i zespołowych
- wspólnych dyskusji, refleksji i podsumowań
Metody szkoleniowe wykorzystywane na szkoleniu:
• Wykłady
• Dyskusje
• Kwestionariusze
• Ćwiczenia ze wzrastającym stopniem trudności i komplikacji
• Indywidualne Programy Rozwoju Zawodowego
• Check lists
• Role Play z nagrywaniem na wideo i omawianiem
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: