Telepraca
Założenia szkolenia:
• Zwiększenie zakresu wiedzy o telepracy
• Podniesienie poziomu świadomości na temat telepracy i pozostałych niestandardowych form aktywności zawodowej
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Poznanie elastycznych form aktywności zawodowej
• Uświadomienie korzyści wynikających z wprowadzenia telepracy (dla firmy jak i zatrudnionych w niej pracowników)
• Zwiększenie zakresu wiedzy o telepracy
• Uświadomienie uczestnikom konieczności zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
• Rozwój umiejętności selekcji telepracowników
• Rozwój umiejętności usprawniania komunikacji „na odległość”
• Rozwój umiejętności z zakresu zarządzania
Dla kogo?:
Odbiorcami szkolenia są osoby zainteresowane alternatywnymi formami aktywności zawodowej. Szkolenie skierowane jest również dla menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz dla osób, które rozpoczynają pracę na kierowniczym stanowisku, a także dla pracowników działów personalnych.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Standardowy „wzorzec pracy”
2. Zmiany na rynku pracy i wynikające z nich konsekwencje dla podmiotów działających na rynku pracy.
3. Niestandardowe formy aktywności zawodowej
• Kontraktowanie pracy
• Leasing pracowniczy
• Skondensowane godziny pracy
• Praca w częściowym wymiarze godzin
• Samozatrudnienie
• Telepraca
4. Telepraca
• Sposoby rozumienia telepracy
• Rodzaje telepracy
• Charakterystyka telepracy
• Prawa i obowiązki telepracownika
• Prawa i obowiązki pracodawcy
• Korzyści i ograniczenia wynikające z telepracy
• Niezbędne narzędzia teleinformatyczne pozwalające wykonywać pracę „na odległość”
• Wymagania pracodawcy i cechy telepracownika
• Zawody które można wykonywać za pośrednictwem telepracy
5. Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
• Różne obszary życia
• Synchronizacja pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym
• Niebezpieczeństwo pracoholizmu
• Efektywny wypoczynek
6. Dobór zawodowy – rekrutacja telepracowników
• Cechy i kompetencje pracownika a przydatność zawodowa w telepracy
• Dobór pracowników (rekrutacja wewnętrzna a rekrutacja zewnętrzna)
• Wybrane metody i narzędzia pomocne przy rekrutacji pracowników wykonujących pracę w sposób niestandardowy
7. Zarządzanie zespołem telepracowników
• Zarządzanie wirtualną załogą
• Wyznaczania celów i delegowanie zadań
• Zadaniowy czas pracy
• Komunikacja „na odległość”
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
- mini wykład,
- dyskusje grupowe,
- zadania grupowe,
- praca w parach,
- studium przypadku,
- prezentacje,
- odgrywanie ról,
- symulacje.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: