Komunikacja w organizacji
Założenia szkolenia:
• Zwiększenie wiedzy z zakresu komunikacji w organizacji
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu porozumiewania się z innymi i komunikacji w organizacji
• Poznanie technik i metod efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach biznesowych
• Diagnozę własnego stylu komunikowania, weryfikację mocnych i słabych stron własnych umiejętności i wyeliminowanie najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w relacjach biznesowych
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Poznanie metod usprawniających proces komunikacji w miejscu pracy, dzięki czemu będziecie efektywniej przekazywać informacje swoim współpracownikom, podwładnym i przełożonym, co w konsekwencji zwiększy wydajność i jakość pracy Państwa zespołów
• Zwiększenie wiedzy i podniesienie kompetencji z zakresu porozumiewania się z innymi (w tym między innymi: proces komunikacji, różne rodzaje komunikacji, różne wymiary komunikatu; precyzyjne formułowanie komunikatów, ujawnianie emocji; odbieranie i przekazywanie informacji na 4 podstawowych płaszczyznach; nadawanie i odbieranie komunikatów z 3 pozycji)
• Zwiększenie wiedzy na temat sposobów komunikacji w miejscu pracy
• Rozwinięcie umiejętności komunikowania się w zespole pracowniczym i w całej organizacji
• Rozwinięcie umiejętności usprawniania komunikacji w miejscu pracy, w tym dopasowanie komunikatów do typów pracowników
Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone jest dla szerokiego grona pracowników, którzy są zainteresowani usprawnieniem swojej komunikacji w miejscu pracy. W szczególności szkolenie zalecane jest dla menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz dla każdego, kto rozpoczyna pracę na kierowniczym stanowisku.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Komunikacja interpersonalna
• Modele komunikacji
• Komunikacja werbalna i niewerbalna
• Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z drugą osobą
• Płaszczyzny komunikacji (kwadrat wypowiedzi według von Thuna)
• Elementy Analizy Tranzakcyjnej
• Techniki usprawniające komunikację
• Aktywne słuchanie
• Sposoby zadawania pytań
• Udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
• Elementy asertywności, w tym prawa asertywności, asertywne wyrażanie ocen i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwał i krytyki)
2. Komunikacja w organizacji
• Znaczenie komunikacji w organizacji
• Środki komunikacji w organizacji
• Systemy komunikacji w organizacji
• Komunikacja wewnątrz organizacji versus komunikacja zewnętrzna
• Struktura organizacji a sposób komunikowania się
• Bariery utrudniające komunikowanie się w miejscu pracy
• Narzędzia usprawniające komunikację w organizacji, komunikacja z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi teleinformatycznych
3. Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi
• Bariery i przeszkody w procesie wymiany informacji. Sposoby ich przezwyciężania
• Budowanie klimatu sprzyjającego komunikacji wewnątrz organizacji/zespołu
4. Komunikacja hierarchiczna i nie-hierarchiczna
5. Efektywne i praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej
• Dopasowanie technik do celu komunikacji
• Dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy
• Przepływ informacji i jego znaczenie dla funkcjonowania zespołu
• Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi
• Trudna sztuka konstruktywnego krytykowania
• Komunikacja wprost czy nie wprost
• Komunikacja asertywna
6. Komunikowanie się z perspektywy osoby zarządzającej (kierownik, menedżer, właściciel)
• Style kierowania a sposoby komunikacji
• Typy pracowników, style poznawcze pracowników i preferowane modalności zmysłowe a sposoby komunikowania się
• Trudne rozmowy z pracownikami (w tym znaczenie komunikacji niewerbalnej podczas rozmów z pracownikami)
• Wywieranie wpływu i formułowanie komunikatów perswazyjnych
• Metaprogramy i style poznawcze a komunikowanie się z pracownikiem
• Moderowanie komunikacji w podległym zespole, rozwiązywanie konfliktów
7. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
• Cechy skutecznej prezentacji
• Radzenie sobie ze stresem w sytuacji ekspozycji społecznej
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody podczas szkolenia:
- mini wykład,
- dyskusje grupowe,
- zadania grupowe,
- praca w parach,
- studium przypadku,
- prezentacje,
- odgrywanie ról,
- symulacje.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: