Komunikacja w organizacji

Założenia szkolenia:
•    Zwiększenie wiedzy z zakresu komunikacji w organizacji
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu porozumiewania się z innymi i komunikacji w organizacji
•    Poznanie technik i metod efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach biznesowych
•    Diagnozę własnego stylu komunikowania, weryfikację mocnych i słabych stron własnych umiejętności i wyeliminowanie najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w relacjach biznesowych

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Poznanie metod usprawniających proces komunikacji w miejscu pracy, dzięki czemu będziecie efektywniej przekazywać informacje swoim współpracownikom, podwładnym i przełożonym, co w konsekwencji zwiększy wydajność i jakość pracy Państwa zespołów
•    Zwiększenie wiedzy i podniesienie kompetencji z zakresu porozumiewania się z innymi (w tym między innymi: proces komunikacji, różne rodzaje komunikacji, różne wymiary komunikatu; precyzyjne formułowanie komunikatów, ujawnianie emocji; odbieranie i przekazywanie informacji na 4 podstawowych płaszczyznach; nadawanie i odbieranie komunikatów z 3 pozycji)
•    Zwiększenie wiedzy na temat sposobów komunikacji w miejscu pracy
•    Rozwinięcie umiejętności komunikowania się w zespole pracowniczym i w całej organizacji
•    Rozwinięcie umiejętności usprawniania komunikacji w miejscu pracy, w tym dopasowanie komunikatów do typów pracowników

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone jest dla szerokiego grona pracowników, którzy są zainteresowani usprawnieniem swojej komunikacji w miejscu pracy. W szczególności szkolenie zalecane jest dla menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz dla każdego, kto rozpoczyna pracę na kierowniczym stanowisku.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Komunikacja interpersonalna
•    Modele komunikacji
•    Komunikacja werbalna i niewerbalna
•    Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z drugą osobą
•    Płaszczyzny komunikacji (kwadrat wypowiedzi według von Thuna)
•    Elementy Analizy Tranzakcyjnej
•    Techniki usprawniające komunikację
•    Aktywne słuchanie
•    Sposoby zadawania pytań
•    Udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
•    Elementy asertywności, w tym prawa asertywności, asertywne wyrażanie ocen i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwał i krytyki)
2. Komunikacja w organizacji
•    Znaczenie komunikacji w organizacji
•    Środki komunikacji w organizacji
•    Systemy komunikacji w organizacji
•    Komunikacja wewnątrz organizacji versus komunikacja zewnętrzna
•    Struktura organizacji a sposób komunikowania się
•    Bariery utrudniające komunikowanie się w miejscu pracy
•    Narzędzia usprawniające komunikację w organizacji, komunikacja z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi teleinformatycznych
3. Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi
•    Bariery i przeszkody w procesie wymiany informacji. Sposoby ich przezwyciężania
•    Budowanie klimatu sprzyjającego komunikacji wewnątrz organizacji/zespołu
4. Komunikacja hierarchiczna i nie-hierarchiczna
5. Efektywne i praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej
•    Dopasowanie technik do celu komunikacji
•    Dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy
•    Przepływ informacji i jego znaczenie dla funkcjonowania zespołu
•    Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi
•    Trudna sztuka konstruktywnego krytykowania
•    Komunikacja wprost czy nie wprost
•    Komunikacja asertywna
6. Komunikowanie się z perspektywy osoby zarządzającej (kierownik, menedżer, właściciel)
•    Style kierowania a sposoby komunikacji
•    Typy pracowników, style poznawcze pracowników i preferowane modalności zmysłowe a sposoby komunikowania się
•    Trudne rozmowy z pracownikami (w tym znaczenie komunikacji niewerbalnej podczas rozmów z pracownikami)
•    Wywieranie wpływu i formułowanie komunikatów perswazyjnych
•    Metaprogramy i style poznawcze a komunikowanie się z pracownikiem
•    Moderowanie komunikacji w podległym zespole, rozwiązywanie konfliktów
7. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
•    Cechy skutecznej prezentacji
•    Radzenie sobie ze stresem w sytuacji ekspozycji społecznej

Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody podczas szkolenia:
-    mini wykład,
-    dyskusje grupowe,
-    zadania grupowe,
-    praca w parach,
-    studium przypadku,
-    prezentacje,
-    odgrywanie ról,
-    symulacje.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: