Efektywna komunikacja - trening interpersonalny
Założenia szkolenia:
• Rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej
• Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
• Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania i skutecznego zadawania pytań
• Nadawanie i odbieranie efektywnych komunikatów w pionie i w poziomie
• Opanowanie najważniejszych elementów i technik z obszaru komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Rozwinięcie umiejętności komunikacji interpersonalnej
• Rozwinięcie umiejętności interpersonalnych
• Rozwinięcie umiejętności aktywnego słuchania i skutecznego zadawania pytań
• Nadawanie i odbieranie efektywnych komunikatów w pionie i w poziomie
• Skuteczne opanowanie najważniejszych elementów i technik z obszaru komunikacji werbalnej i niewerbalnej
• Opanowanie umiejętności konstruktywnego zarządzania relacjami (spotkaniami, zebraniami, sytuacjami negocjacyjnymi) zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym
• Skuteczne radzenie sobie ze stresem i z własnymi emocjami
• Rozwijanie empatii, oraz umiejętności interpersonalnych
• Nabycie umiejętności nawiązywania relacji, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym
Dla kogo?:
Szkolenie adresowane jest dla wszystkich osób, które są zainteresowane rozwojem własnej osobowości, pomysłowości, komunikacji, oraz zdolności twórczych.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Komunikacja interpersonalna
• modele komunikacji
• komunikacja werbalna i niewerbalna
• znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z drugą osobą
• płaszczyzny komunikacji (kwadrat wypowiedzi według von Thuna)
• elementy Analizy Tranzakcyjnej
• techniki usprawniające komunikację
• aktywne słuchanie
• sposoby zadawania pytań
• udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
• elementy asertywności, w tym prawa asertywności, asertywne wyrażanie ocen i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwał i krytyki)
• rozwój empatii, oraz umiejętności emocjonalnych
• umiejętność zarządzania emocjami
• umiejętność radzenia sobie ze stresem
2. Rozwój umiejętności interpersonalnych i emocjonalnych
Trening interpersonalny to niezbędny element w szkoleniu osób pracujących z grupami ludzi: dla wszystkich menadżerów IT, solutions architektów, programistów i konsultantów. Trening pozwala na lepsze zrozumienie dynamiki pracy w grupie, poznanie różnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach interpersonalnych, daje możliwość „poeksperymentowania” z różnymi rodzajami komunikatów i zachowań.
Program to Wy i Wasze potrzeby.
Warsztat realizowany jest w oparciu o dynamikę pracy w grupie i ćwiczenia z zakresu komunikacji interpersonalnej.
Metodologia:
W trakcie zajęć czasie pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć zarówno roli kierownika, jak również Waszego podwładnego. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i zabaw edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: