Warsztaty medialne
Założenia szkolenia:
• Opanowanie wiedzy na temat, zasad właściwego kreowania wizerunku instytucji
• Uświadomienie sobie, jakie przekazy generuje każdy z nas świadomie lub nieświadomie, jaką posługuję się komunikacją niewerbalną i werbalną
• Nabycie umiejętności komunikacji i współpracy z mediami - jako czwartej władzy i potencjalnego nośnika reklamowego oraz szerokiego pasma przekazu informacji
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Rozwinięcie świadomego przekazu werbalnego i niewerbalnego
• Umiejętność redagowania zaproszeń
• Umiejętność wypowiadania się do mediów, inaczej do gazet, radia i TV
• Opanowanie stresu w sytuacjach kryzysowych
Dla kogo?:
Szkolenie kieruję przede wszystkim do osób mających wpływ na kształtowanie wizerunku swojej instytucji na zewnątrz poprzez kontakty z mediami. Szkolenie polecane przede wszystkim kadrze menadżerskiej reprezentującej różne szczeble zarządzania; również specjalistom i osobom dążącym do rozwoju swojej instytucji lub firmy.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
I. Komunikacja w mediach
Model komunikacji w mediach
Zakłócenia w komunikacji z klientem
Etapy komunikacji w mediach
Rodzaje zakłóceń w mediach
Przeciwdziałanie
Poprawa komunikacji
Techniki aktywnego słuchania
Klaryfikacja
Parafraza w mediach
Odzwierciedlanie uczuć
Dowartościowanie
II. Komunikacja werbalna w mediach
Zasady poprawnego komunikowania się w mediach
Personalizacja informacji
Formy przekazu werbalnego
Zachowania w trakcie rozmowy (ciepłe, zimne, prowokujące, dominujące)
Wysłuchiwanie krytyki
Odpowiedzi na agresję
Wojna psychologiczna w komunikacji
III. Komunikacja niewerbalna w mediach
Trzy zasady percepcji
Sygnały przyjazne i budzące sympatię
Język ciała (przykłady)
Zachowania kłamców
IV. Warsztat skutecznej komunikacji w mediach
Identyfikacja problemów komunikacyjnych w mediach
Diagnoza barier w procesie komunikacyjnym w mediach
Poszukiwanie narzędzie i metod usprawniających wzajemną komunikację
Przeciwdziałanie powrotom barier komunikacyjnych w mediach
Podnoszenie skuteczności wzajemnej komunikacji w mediach
Nowe narzędzia komunikacyjne – niestandardowe podejście do wzajemnej komunikacji
V. Asertywne przekazywanie informacji w mediach
Skuteczne porozumiewanie się z zastosowaniem komunikatów typu „JA”
Słuchanie aktywne (parafraza, klaryfikacja, pytania)
Umiejętność prezentacji mocnych stron swoich i firmy
VI. Techniki zachowań asertywnych w mediach
Odmowa – jak to robić skutecznie nie urażając innej osoby? – Model asertywnej odmowy
Rozbieżność opinii, – co w takiej sytuacji? – Model asertywnej konfrontacji przekonań
Strategie skutecznego wyrażania swoich opinii i przekonań
Konstruktywna krytyka – jak to robić, aby zmotywować do zmiany? – Model asertywnej krytyki
Pochwała, – kiedy może motywować?
Asertywne wyrażanie oczekiwań (prośby i polecenia)
Różnica między prośbą, a poleceniem
V. Radzenie sobie z trudnym rozmówcą w mediach
Metody reagowania na krytykę (krytyka słuszna, niesłuszna, aluzyjna i uogólniona)
Techniki radzenia sobie z osobą zachowującą się agresywnie i manipulacyjnie (rozdzielanie treści od formy, model obrony przed atakiem werbalnym, zasłona z mgły, dopasowanie energetyczne)
Techniki radzenia sobie w sytuacjach naruszających nasze granice
Metody reagowania na obiekcje (bezpośrednie sprostowanie, pośrednie sprostowanie, bumerang, metoda kompensacyjna)
Jak bez agresji wyrazić złość?
Zachowania asertywne w konfliktach i negocjacjach
Metodologia:
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej. Uczestników zachęca się do aktywności indywidualnej oraz zespołowej, poprzez różnorodne formy prowadzenia zajęć:
• mini wykłady;
• case-study;
• dyskusje w małych grupach;
• burza mózgów;
• kreatywne techniki generowania rozwiązań.
Pracujemy metodami aktywnymi, stwarzając uczestnikom wiele okazji do trenowania nowych umiejętności i sprawdzania ich w doświadczeniu.
Podstawowe formy pracy to:
•symulowane sytuacje oparte na realnych doświadczeniach uczestników
•analiza zapisu video
•indywidualne informacje zwrotne
•praca w małych grupach – trening nowych umiejętności
•krótkie wykłady z przykładami praktycznych zastosowań wiedzy
•dyskusje umożliwiające wymianę doświadczeń uczestnikom Szkolenia
•analiza przypadku.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: