Kierowanie zespołem
Założenia szkolenia:
Zdobyta wiedza pozwoli Państwu określić stosowane przez siebie style przywódcze, dostosować sposoby motywowania do typów osobowości pracowników, motywować poprzez udzielenie informacji zwrotnej pracownikowi. Dodatkowo będziecie Państwo potrafili zdiagnozowania etapu rozwoju kluczowych kompetencji u swoich pracowników, lepiej delegować zadania, przeprowadzać rozmowy coachingowe oraz przygotować się na trudne sytuacje w rozmowach z pracownikami.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
Zdobyta wiedza pozwoli Państwu określić stosowane przez siebie style przywódcze, dostosować sposoby motywowania do typów osobowości pracowników, motywować poprzez udzielenie informacji zwrotnej pracownikowi. Dodatkowo będziecie Państwo potrafili zdiagnozowania etapu rozwoju kluczowych kompetencji u swoich pracowników, lepiej delegować zadania, przeprowadzać rozmowy coachingowe oraz przygotować się na trudne sytuacje w rozmowach z pracownikami.
Dodatkowe korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu:
• przygotowanie menedżerów do pełnienia funkcji przywódczych w firmie
• diagnoza i identyfikacja umiejętności cech skutecznego menedżera
• poprawienie efektywności zarządzania ludźmi w oparciu o nowoczesne techniki zarządzania personelem
• nauczenie się odpowiedniego do osoby i sytuacji motywowania siebie i innych
• dostarczenie treningu umiejętności, niezbędnych do profesjonalnego pełnienia funkcji kierowniczych
• poznanie tajników ludzkiej osobowości, mających wpływ na sprawność działania
• odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera oraz wytyczenie własnej ścieżki rozwoju
Dla kogo?:
Szkolenie rekomendowane jest dla kierowników z doświadczeniem, którzy będą mogli z łatwością znaleźć praktyczne zastosowanie dla proponowanych technik i metod zarządzania,ale także przygotowanie dla każdego, kto rozpoczyna pracę na kierowniczym stanowisku.
Stanowi ono także niezbędne przygotowanie dla każdego, kto rozpoczyna pracę na kierowniczym stanowisku i chce odnosić sukcesy w zarządzaniu ludźmi.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
Kierowanie zespołem – trening umiejętności przywódczych:
1. Komunikacja interpersonalna.
• modele komunikacji
• komunikacja werbalna i niewerbalna
• znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z drugą osobą
• płaszczyzny komunikacji (kwadrat wypowiedzi według von Thuna)
• elementy Analizy Tranzakcyjnej
• techniki usprawniające komunikację
• aktywne słuchanie
• sposoby zadawania pytań
• udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
• elementy asertywności, w tym prawa asertywności, asertywne wyrażanie ocen i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwał i krytyki)
2. Komunikowanie się z perspektywy osoby zarządzającej (kierownik, menedżer, właściciel).
• style kierowania a sposoby komunikacji
• typy pracowników, style poznawcze pracowników i preferowane modalności zmysłowe a sposoby komunikowania się
• wywieranie wpływu i formułowanie komunikatów perswazyjnych
3. Osoba zarządzająca, jako lider i menedżer.
• Kierowanie a przywództwo w zespole
• Style i cechy przywódcze
• Wpływ stylu kierowania na efektywność pracy w zespole
• Rola „miękkich” umiejętności menedżerskich w kierowaniu zespołem
• Jak zwiększać własny potencjał twórczy?
• Autodiagnoza stylu zarządzania – kwestionariusz samooceny
• Podsumowanie sesji i dyskusja
4. Zarządzanie zespołem
• Sposoby myślenia o kierowaniu ludźmi i ich praktyczne konsekwencje
• Rola menedżera w formułowaniu grupy
• Czynniki wpływające na efektywność zespołu
• Budowanie właściwych relacji w zespole
• Sposoby diagnozy potencjału osobowościowo-predyspozycyjnego członków zespołu
• Delegowanie uprawnień
• Twórcze rozwiązywanie konfliktów i ich rola w budowaniu cech lidera
• Sposoby i zasady motywowania pracowników i ich praktyczne wykorzystanie
• Błędy i problemy w pracy zespołowej
• Monitorowanie, ocena i kontrola pracowników
• Metody rozwijania potencjału zawodowego pracowników (coaching, mentoring)
5. Dodatkowe działania wynikające z realizacji funkcji kierowniczej
• planowanie działań korygujących
• dobór zadań i celów do możliwości i zainteresowań pracowników
• wspólne ustalanie celów
• delegowanie zadań i odpowiedzialności jako czynnik motywujący
• coaching i codzienne rozmowy z pracownikami jako działania motywujące
• angażowanie pracowników w działania firmy oraz radzenie sobie z oporem pracowników wobec wprowadzanych zmian
Metodologia:
• atrakcyjność i praktyczność zajęć zapewnią liczne casy, gry menedżerskie, ćwiczenia oraz scenki
• autodiagnozujące testy kompetencyjne połączone z konsultacjami z trenerami dające możliwość skonsultowania i rozwiązania konkretnych problemów z Państwa praktyki zawodowej
• każdy uczestnik otrzyma obszerne materiały edukacyjne i ćwiczeniowe
• kameralna grupa szkoleniowa gwarantuje miłą atmosferę podczas zajęć
Stosowane metody podczas szkolenia:
• mini wykład
• dyskusje grupowe
• zadania grupowe
• praca w parach
• studium przypadku
• prezentacje
• odgrywanie ról
• symulacje
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: