Metodyka budowy strategii
Założenia szkolenia:
• Ugruntowanie i poszerzenie wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego
• Umiejętne wykorzystanie szeregu technik i metod optymalnego wyboru różnych scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa i kreowania wartości dodanej dla Klientów
• Skuteczne kreowanie strategii firmy i wykorzystania zdobytej wiedzy do oceny szans i zagrożeń podejmowanych przedsięwzięć biznesowych
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Zapoznanie uczestników z przebiegiem i uwarunkowaniami procesu budowy strategii firmy
• Rozwinięcie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa
• Określenie form organizacji procesu planowania strategicznego
• Określenie współzależności pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Przeprowadzenie analizy otoczenia i potencjału firmy oraz wyznaczanie celów strategicznych firmy
• Formułowanie ramowy plan realizacji strategii przedsiębiorstwa
• Formułowanie celów i zadań dla zespołów pracowniczych
Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone są dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników. Udział pełnych zespołów, tj. razem kierowników i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji celów warsztatów.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
Wprowadzenie do warsztatów z zarządzania strategicznego.
1. Główne elementy i pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego.
2. Misja firmy i jej znaczenie dla interesariuszy przedsiębiorstwa.
3. Wizja rozwojowa i jej zasady komunikowania.
4. Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie – kształtowanie kultury organizacyjnej.
5. Cele strategiczne – cel celowi nie równy.
6. Docelowa grupa klientów – czyli jak wykorzystać niszę rynkową i realnie oceniać szanse i zagrożenia.
7. Definiowanie potrzeb rynku poprzez właściwą analizę informacji od Klientów i konkurencji.
8. Strategie pozycjonowania i budowy scenariuszy strategicznych.
9. Podejmowanie decyzji strategicznych – zasady, odpowiedzialność i skuteczność w realizacji planów.
10. Wykorzystanie narzędzi SWOT i Strategicznej Karty Wyników.
11. Proces budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
12. Kaskadowanie strategii w dół organizacji m.in. poprzez wdrożenie zasad zarządzania przez cele.
13. Podsumowanie I i II dnia warsztatów szkoleniowych.
Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
1. Drążek Z., Niemczynowicz B., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2003.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: