Modelowanie procesów biznesowych
Założenia szkolenia:
• zapoznanie słuchaczy z tematyką procesów biznesowych, w szczególności z technikami analizy, modelowania i zarządzania projektami dotyczącymi procesów biznesowych
• Uzyskanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie: techniki analizy i modelowania procesów biznesowych, metody i narzędzia do monitorowania procesów biznesowych, sposoby wyznaczania wskaźników (KPI) oraz optymalizacji procesów biznesowych, metody wdrażania i zarządzania procesami biznesowymi, narzędzia wspierające uczestników przedsięwzięć związanych z procesami biznesowymi
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Poznanie i zrozumienie zasad modelowania procesów
• Nabycie umiejętności identyfikowania procesów biznesowych oraz ich przedstawianie w formie diagramu BPMN
• Poznanie składni języka BPMN oraz wzorców procesowych ułatwiających modelowanie
• Przećwiczenie pod okiem praktyka tworzenie diagramów BPMN
• Uzyskanie wiedzy, jakie narzędzia informatyczne wspomagają modelowanie i optymalizację procesów
Dla kogo?:
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej i zarządzającej oraz do:
• Właścicieli procesów
• Analityków procesów biznesowych
• Specjalistów ds. kontrolingu
• Konsultantów biznesowych
• Zespołów wdrożeniowych narzędzi informatycznych.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Podstawy modelowania procesów biznesowych
• Po co modelujemy procesy?
• Pomysł, projekt, produkt, proces i usługa
2. Dążenie do standaryzacji: podstawy wymagań ISO i SixSigma
• Określanie celów modelu
• Kiedy nie modelować procesów
3. Wstęp do modelowania
• Procesy biznesowe w organizacjach
• Role w procesach
• Wielowymiarowość struktur w organizacji
• Struktura procesów i usług
• Zasady tworzenia modelu procesów biznesowych
• Identyfikacja procesów
4. Zaawansowane metody modelowania - notacja BPMN (Business Process Modeling Notation).
• Typy procesów
• Zdarzenia, czynności, bramki - obiekty do modelowania przepływu
• Artefakty i obiekty danych
• Elementy łączenia obiektów
• Koncepcja żetonu (tokena)
• Podprocesy i procesy równoległe
• Uczestnicy i tory.
5. Struktura modelu procesów biznesowych
• Obszar modelowanej rzeczywistości
• Dekompozycja procesów
• Powiązania procesów z innymi elementami organizacji
6. Wzorce procesowe
• Czym są wzorce procesowe?
• Wzorce proste
• Sekwencja
• Podział współbieżny
• Synchronizacja
• Połączenie podstawowe
• Wzorce zaawansowane
• Podział wielokrotny
• Połączenie synchroniczne
• Połączenie wielokrotne
• Dyskryminator
• Wzorce strukturalne
• Pętle
• Zakończenia
• Wzorce obejmujące wiele instancji procesu
• Wzorce anulowania
• Anulowanie aktywności
• Anulowanie całego lub fragmentu procesu
7. Wspomaganie budowy modelu procesów biznesowych przez narzędzia informatyczne
8. Zastosowania narzędzi informatycznych
9. Symulowanie działania procesów
Metodologia:
Szkolenie jest prowadzone w formie wykładów i warsztatów. Zadania warsztatowe opracowano na podstawie rzeczywistych problemów biznesowych, w taki sposób, aby umożliwić uczestnikom kreatywne poszukiwanie rozwiązań w oparciu m.in. o własne doświadczenia zawodowe. Opracowane zadania warsztatowe umożliwiają praktyczne sprawdzenie wykładanej teorii oraz wymianę bezcennych doświadczeń w grupie szkoleniowej.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: