Metodyka procesów biznesowych

Założenia szkolenia:
•    Przedstawienie technik i narzędzi na rzecz podnoszenia jakości procesów biznesowych wynikających   z aktualnych i przyszłych potrzeb Klientów
•    Umiejętne wykorzystanie wiedzy do wdrożenia zmian transformacyjnych zwiększając przewagę konkurencyjną na tak dynamicznie zmieniającym się rynku usług i produktów
•    Przeprowadzenie wszystkich pięciu etapów projektu doskonalenia procesów:  definicji, pomiaru, analizy, wdrożenia i sterowania, które opracowano na podstawie wiodących branżowych modeli doskonalenia procesów
•    Sprawdzenie w praktyce sposobów rozpoznawania i hierarchizacji procesów wymagających doskonalenia, w tym obsługi Klienta oraz tworzenia dokumentów niezbędnych podczas komunikowania tych zmian pozostałej części organizacji
•    Poznanie technik tworzenia map stanu istniejącego i stanu docelowego procesu
•    Przeprowadze analizy interesariuszy
•    Rozwinięcie kompetencji niezbędnych do tworzenia wzorców oraz metod pomiaru nowych procesów
•    Opanowanie aspektów wdrażania Six-Sigma
•    Ułatwianie kadrze kierowniczej podjęcie decyzji związanych z wdrażaniem programów transformacyjnych

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Wykorzystanie zdobytej wiedzę do zarządzania zmianą procesów biznesowych i wzrostu satysfakcji Klientów
•    Identyfikowanie potrzeb Klientów w zakresie jakości produktów i usług
•    Opracowanie kompleksowego programu poprawy jakości procesów obsługi Klienta i dostarczania nowych produktów bankowych
•    Definiowanie i analizowanie kluczowych mierników procesów (KPI)
•    Modelowanie procesów biznesowych i inicjowanie działań korygujących
Opanowanie umiejętności i kompetencji:
•     W jaki sposób wykorzystywać narzędzia do optymalizacji procesów biznesowych
•     Jak definiować i analizować kluczowe mierniki procesów biznesowych (KPI)
•     Jak wdrażać projekty i świadomie zarządzać zmianą organizacyjną
•     W jaki sposób identyfikować i modelować procesy biznesowe
•    Kiedy wykorzystać głos Klienta do usprawniania procesów i projektowania nowych produktów bankowych

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone są dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników. Udział pełnych zespołów, tj. razem kierowników i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji celów warsztatów.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do zarządzania procesem ciągłego doskonalenia
•    Projektowanie strumienia wartości
•    Doskonalenie strumienia wartości
•    Tradycyjna strategia zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa
•    Narzędzia ciągłego doskonalenia
2. Kluczowe terminy i pojęcia zarządzania modelowaniem procesów
•    Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów
•    Działania w ramach zarządzania procesowego
•    Model przebiegu pracy
•    Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów
•    Etapy projektu doskonalenia procesów
•    Zarządzanie zmianami organizacyjnymi
3. Wykorzystanie głosu Klienta (VoC) na rzecz wzrostu jakości usług
•    Czym jest Głos Klienta (VoC)
•    Wartość postrzegana przez klienta
•    Satysfakcja - całkowita satysfakcja Klienta
•    Narzędzia do śledzenia i pomiaru satysfakcji klienta
•    Oczekiwania Klienta a zdolność procesów biznesowych do ich zaspokajania
•    Wpływ VoC na strategię biznesową
•    Informacja VoC, CTQ: plan działań
4. Modelowanie i optymalizacja procesów biznesowych - Six-Sigma (cykl DMAIC).
 
Etap Definiowania (D)
•    Karta Projektu: definiowanie przyczyn powstawania problemów i opracowanie uzasadnienia wyboru zagadnienia z perspektywy Klienta i organizacji
•    Opracowanie celu i harmonogramu projektu jakościowego
•    Modelowanie procesu - SIPOC
•    Orientacja na Klienta: czyli jak głos Klienta opisać w formie mierzalnej i wykorzystać wiedzę do wdrożenia usprawnień
Etap Pomiaru (M)
•    Kluczowe wskaźniki procesu (KPI): czyli w jaki sposób należy patrzeć na proces, aby identyfikować problemy
•    4 kroki do zbierania danych (definicja operacyjna, źródła i typy danych, analiza systemu pomiarowego, próbki losowe)
•    Analiza czynników wpływające na niespełnienie oczekiwań Klientów
•    Miary jakościowe: sposoby opisu zbiorów danych i wyników obserwacji procesów
•    Graficzna prezentacja wyników: obiektywny sposób prezentacji wyników
Etap Analizy (A)
•    Szukanie głównych przyczyn problemu (istota burzy mózgów)
•    Analiza statystyczna procesu czyli co trzeba zrobić, aby wiedzieć o swoim procesie wszystko
•    Mapowanie procesu: zapis obserwacji procesu w formie graficznej (istota GEMBA)
•    Analiza dodawanej wartości (podstawy filozofii LEAN):gdzie i jak zaobserwować elementy generujące straty i nie dodające wartości w naszych procesach
•    Analiza ryzyka i krytycznych elementów procesu
Etap Usprawnień (I)
•    Generowanie rozwiązań: jak w najkrótszym czasie uzyskać i wdrożyć jak najwięcej potencjalnie dobrych rozwiązań (strategia Quick-Win)
•    Wykorzystanie sprawdzonych narzędzi i technik jakości na rzecz doskonalenia
•    Wybór rozwiązań: narzędzia i sposoby wyboru najlepszych rozwiązań i podejmowania właściwych decyzji
•    Plan wdrożenia usprawnień: przegląd najlepszych praktyk w zarządzaniu projektami.
Etap Sterowania (C)
•    Dokumentowanie zmian
•    Monitorowanie procesu
•    Zamknięcie projektu: co jest ważne, aby po zamknięciu projektu zmiana pozostała, a pracownicy chcieli ponownie wziąć udział w kolejny projektach

Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
•    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
•    Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
•    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Literatura szkoleniowa:
-    Cavanagh R.,Neuman R., Pande Peter S.,  Six Sigma. Sposób poprawy wyników nie tylko dla firm takich, jak GE czy Motorola, K.E. Liber, 2003.
-    Kanri. Hoshin, Strategiczne podejście do nieustannego doskonalenia,  Wolters Kluwer Polska sp. z o.o., 2010.
-    Gitlow H., Guide to Lean Six Sigma Management Skills, AUERBACH, 2010.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: