Zespół wobec zmian - skuteczne zarządzanie zmianą w przedsiębiorstwie
Założenia szkolenia:
Zarządzanie zmianami oraz sprawne wdrażanie innowacji stało się kluczowym wymogiem funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Prezentowane szkolenie przybliża nie tylko samą metodykę projektowania i wdrażania zmiany, ale także uczy, w jaki sposób radzić sobie z oporem pracowników wobec zmian. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie komunikować zmianę, jak przeprowadzać kluczowe zadania związane ze zmianą. Podczas warsztatów pokażemy i przećwiczymy techniki wywierania wpływu. Dowiemy się, jak pracować kreatywnie nad własnym rozwojem, jak z sukcesem wdrażać zmiany również we własnym życiu i w odniesieniu do siebie.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
1. Uczestnicy zrozumieją proces zmian zarówno z perspektywy uczestnika procesu jak i lidera wdrążającego zmianę.
2. Poznają korzyści wynikające z ustruktualizowanego podejścia do dużego zadania jak do projektu.
3. Uzyskają wiedzę w zakresie powiązania doświadczeń w zarządzaniu projektami z umiejętnościami potrzebnymi w zarządzaniu zmianą.
4. Nabędą umiejętność spojrzenia na proces zmian z różnych perspektyw biznesowych.
5. Utrwalą zmianę postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju).
6. Zdobędą umiejętności planowania i skutecznego wdrażania zmiany.
7. Nauczą się zarządzać ryzykiem podczas wdrażania zmiany.
8. Zdobędą kluczową wiedzę na temat psychologicznego aspektu zmiany.
9. Nauczą się rozpoznawać i radzić sobie z oporem.
10. Dowiedzą się jakie techniki wywierania wpływu można etycznie stosować zarządzając zmianą.
Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone są dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie użyteczne są dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą wypracować zasady pracy i metody osiągania postawionych przed nimi wymiernych wyników.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150zł netto
Program szkolenia:
Wprowadzenie do warsztatów.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
I. Wprowadzenie do zarządzania zmianami.
• Punkt wyjścia – jak radzisz sobie z sytuacją zmiany (warsztat panelowy).
• Zarządzanie zmianą - kluczowe aspekty.
• Psychologia zmiany - szansa a może konieczność?
• Stereotypy dotyczące zmiany.
• Przesłanki doskonalenia organizacji.
• Przygotowanie się do zmiany.
• Metody doskonalenia organizacji.
• Skuteczność doskonalenia organizacji.
II. Charakter zmian organizacyjnych.
• Wieloaspektowość pojęcia zarządzania zmianami organizacyjnymi.
• Główne czynniki inicjujące zmiany w przedsiębiorstwach.
• Siły rynkowe działające na rzecz zmian.
• Zmiana planowana czy zmiana dostosowawcza?
III. Proces zarządzania zmianą w organizacjach.
• Główne kroki procesu zarządzania zmianą.
• Motywy, cele, rodzaje i istota zmian w przedsiębiorstwie.
• Efektywna komunikacja w procesie zmian.
• Radzenie sobie z oporem wobec zmian.
IV. Scenariusze wdrożeniowe dla zmian organizacyjnych.
• Wdrożenie zmian optymalizacyjnych w procesach biznesowych.
• Wdrożenie zmian transformacyjnych.
• Wdrażanie zmian strategii i działań operacyjnych.
• Reinżynieria procesów biznesowych.
V. Model wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie.
• Model 3 kroków.
• Psychologia każdego z 3 etapów (ćwiczenie w którym zostanie omówione co dzieje się na każdym etepie wśród uczestników zmiany oraz jaka jest na tych etapach rola i zadania lidera).
• Podejście sytuacyjne do realizacji i zmian celów biznesowych.
VI. Metodyka projektowania zmian w przedsiębiorstwie (ćwiczenia zespołowe).
• Planowanie zmiany.
• Implementacja zmiany.
• Monitorowanie osiąganych rezultatów.
• Korygowanie przyjętych założeń.
VII. Aspekt psychospołeczny wprowadzania zmian
• Rola komunikacji we wdrażaniu zmian (ćwiczenie).
• Jak skutecznie komunikować zmianę (ćwiczenie).
• Źródła oporu wobec zmian.
• Zrozumienie przyczyn oporu wobec zmian.
• Rozpoznawanie symptomów oporu (ćwiczenie).
• Metody przełamywania oporu i konfliktów (ćwiczenie).
• Angażowanie pracowników w proces zmian – techniki.
VIII. Skuteczne wywieranie wpływu przez lidera zmiany
• Jak być liderem w każdej sytuacji?
• Rola lidera w obliczu zmiany.
• Dobór narzędzi i technik do zarządzania zmianą.
• Budowanie zaufania i akceptacji zmian organizacyjnych
• Jak przekonywać ludzi do zmiany.
• Wywieranie wpływu na ludzi (warsztat).
IX. Automotywacja w procesie kreatywnego zarządzania zmianą
• Jak prawidłowo rozpoznawać własne uczucia?
• Diagnoza indywidualnych postaw wobec zmian oraz poznanie sposobów zwiększenia elastyczności wobec zmiany.
• Własny sposób myślenia – rozpoczynanie zmian od nas samych.
• Szukanie nowych rozwiązań w znanych sytuacjach.
X. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
• jak rozpoznać i zdefiniować problem
• analiza problemu (poznamy metody: macierz wagi i trudności problemu oraz diagram przyczynowo-skutkowy)
• narzędzia generowania rozwiązań (zastosowanie burzy mózgów – ćwiczenie)
• wybór rozwiązania – macierz oceny kryteriów wyboru
• realizacja wybranego rozwiązania
• metody oceny rozwiązania
XI. Zarządzanie projektami a zarządzanie zmianą
• Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych.
• Rola menadżera w zarządzaniu zmianą, jej kreowaniu i wprowadzaniu.
• Procedura sterowania zmianami.
• Dokumenty formalne w zarządzaniu zmianą.
Podsumowanie warsztatów szkoleniowych i wnioski końcowe.
Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
• Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
• Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
• Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: