Zarządzanie strategią firmy
Założenia szkolenia:
- zapoznanie się z kolejnymi etapami tworzenia strategii i planu strategicznego
- zapoznanie się z podstawowymi strategiami firmy, rynku, konkurencji
- zapoznanie się z istotą i praktycznymi aspektami Kompleksowej Strategicznej Karty Wyników
- nabycie umiejętności określenia szans sukcesu strategii na etapie jej planowania
- nabycie umiejętności planowanie właściwej strategii
- nabycie wiedzy niezbędnej do przygotowywania firmy do rozwoju
- nabycie wiedzy niezbędnej wdrożenia planu strategicznego
- nabycie umiejętności reorganizacji procesów biznesowych i usprawniania procesu podejmowania decyzji
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
Zajęcia szkoleniowe pozwolą na uzyskanie kompetencji w doborze odpowiednich zasobów i umiejętności do formułowania strategii, aby na tej podstawie można było przejść do etapu efektywnych działań związanych z tzw. szkicowanie strategii i jej wizualizacją.
Dla kogo?:
Poświęcone są zagadnieniom związanym z budowaniem i zarządzaniem strategią firmy dla członków zarządów i korpusu menedżerskiego przedsiębiorstw.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. PROGRAM BAZOWY - program szkolenia zamkniętego jest propozycją wstępną. Indywidualny program wraz z pełnym scenariuszem szkolenia sporządzany jest po analizie potrzeb Firmy Klienta, bądź też na podstawie sugestii Klienta.
2. Etapy zarządzania strategicznego.
- przypomnienie etapów zarządzania strategicznego zaprezentowanych w cz. I. Warsztatów
- przypomnienie wniosków z omówionych etapów zaprezentowanych w cz. I. Warsztatów – pełna świadoma identyfikacja biznesu firmy, dobrze sformułowana misja i wizja, gruntowna identyfikacja kluczowych czynników biznesu, pełna analiza strategiczna oraz poprawnie wyciągnięte wnioski z analizy jako pierwszy element sztuki osiągania celów strategicznych
3. Etap przygotowań: przygotowanie organizacji do opracowania i wdrożenia strategii – drugi element sztuki osiągania celów strategicznych.
- gdzie zacząć i kto powinien brać udział w tworzeniu strategii – aktywne zaangażowanie zarządu, dyrektorów i pracowników firmy
- kroki w budowie strategicznej świadomości w firmie: zaangażowanie menedżerów, informacja dla pracowników i pozyskanie ich akceptacji, wybór liderów strategii, stworzenie zespołów roboczych, przygotowanie pracowników: szkolenia i warsztaty umiejętności
- otwarta komunikacja podstawą efektywnego wdrożenia strategii
4. Skuteczne planowanie i biznes plan – trzeci element sztuki osiągania celów strategicznych.
- celowość planowania
- rodzaje planów i system planowania czasu (60/40)
- określanie celów
- cele osobiste a zawodowe - spójność celów osobistych z zawodowymi
- ustalanie priorytetów – punkt wyjścia
- kryteria dobrze sformułowanego celu (SMART)
- struktura biznes planu
5. Etap budowania strategii – Strategiczna Karta Wyników - czwarty element sztuki osiągania celów strategicznych.
- rodzaje strategii: podstawowe strategie konkurencji wg Portera, strategie konkurencji, strategie rozwoju rynku, strategie rozwoju produktu, strategie rozwoju firmy, strategie globalne
- wybór najlepszej strategii - kryteria wyboru
- tworzenie planu strategicznego - przełożenie strategii na terminologię operacyjną: strategiczne karty wyników, mapy celów, relacje między celami, mierniki, cele szczegółowe, działania celowe
6. Etap wdrażania strategii – Strategiczna Karta Wyników - piąty element sztuki osiągania celów strategicznych.
- przyczyny niepowodzeń w realizacji strategii
- strategia jako ciągły proces - połączenie budżetów i strategii: alokacja zasobów, ustalanie priorytetów systemy informatyczne i analityczne
- dostosowanie struktury do strategii - usprawnianie procesu podejmowania decyzji
- efektywna komunikacja w firmie
- strategia jako codzienny sprawa każdego pracownika
- inicjatywy wspierające realizację strategii
- inicjowanie zmian przez kierownictwo
- przywództwo i motywacja
- strategiczne uczenie się: zarządzanie wiedzą i informacją
7. Etap kontroli wdrażania strategii – Strategiczna Karta Wyników - szósty element sztuki osiągania celów strategicznych.
- istota monitoringu wdrażania i realizacji strategii
- kryteria monitoringu
- efektywny system monitorowania wdrażania i realizacji strategii
- zespół/osoba odpowiedzialna za monitoring
- analiza otoczenia – ciągły proces
- zakłócenia determinujące weryfikację strategii oraz redefinicję działalności podstawowej, związane: z rozwojem technologii, z pojawieniem się tańszej konkurencji, ze zmieniającymi się potrzebami klientów
8. Inne plany powiązane z zarządzaniem strategią firmy.
- plan finansowy
- plan marketingowy
Metodologia:
Wykład, prezentacja, warsztaty, case study.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: