Assessment Center
Założenia szkolenia:
• Określenie poziomu kompetencji pracowników
• Wyodrębnienie obszarów wymagających rozwoju w kontekście objęcia wyższego stanowiska
• Zwiększenie skuteczności działań strategicznych i operacyjnych
• Rozwijanie efektywności pracowników, oraz ich silnych stron
• Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji z zakresu projektowania, oraz opracowywanie planów działań rozwojowych w kontekście uzyskanych wyników.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Poznanie metod projektowania i realizacji Assessment Center
• Zwiększenie zakresu wiedzy na temat różnych celów i form ośrodków oceny
• Rozwinięcie wiedzy i kompetencji z zakresu projektowania i doboru metod oceny stosowanych w ośrodkach Assessment Centre
• Rozwinięcie umiejętności obserwacji podczas badania Assessment Centre
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu realizacji / prowadzenia sesji Assessment Centre
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu przygotowania raportów końcowych i przekazywania informacji zwrotnych uczestnikom badania Assessment oraz opracowywania planów działań rozwojowych.
Dla kogo?:
Odbiorcami są osoby, które w swojej pracy realizują zadania związane z rozwojem i oceną pracowników. Szkolenie kierujemy głównie do pracowników działów personalnych (głównie osób zajmujących się szkoleniami, tworzeniem planów rozwoju pracowników itp.) oraz dla osób zarządzających pracą innych ludzi.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Szkolenia i rozwój pracowników jako klucz do zwiększenia efektywności działania organizacji
• Pracownicy jako zasób organizacji
• Metody rozwoju personelu
• Etapy i elementy procesu rozwojowego pracowników
• Assessment Center jako kluczowy element procesu rozwojowego pracowników
2. Zagadnienia wprowadzające w problematykę ośrodków oceny
• Rodzaje Assessment Center w zależności od postawionych celów
• Metodologia Assessment Center
• Zadania i trudności asesorów
• Zadania i trudności uczestników
• Assessment Center jako wieloetapowy proces
3. Kompetencje jako punkt wyjścia do obserwacji
• Potrzeby organizacji
• Analiza stanowiska pracy
• Wybór kompetencji
• Określenie profilu oczekiwanego
• Definicja luki kompetencyjnej
• Zamiana kompetencji na tzw. wskaźniki behawioralne
• Tworzenie standardowego arkusza do oceny kompetencji
• Obserwacja w ośrodkach oceny (sporządzanie notatek, wypełnianie arkuszy obserwacji, przykłady zachowań)
4. Projektowanie i dobór metod oraz realizacja sesji Assessment Center
• Rodzaje wykonywanych ćwiczeń
• Narzędzia stosowane w metodzie Assessment Center
• Sposoby i etapy projektowania narzędzi pod kątem wybranych kompetencji
• Przeprowadzenie ćwiczeń
5. Działania zmierzające do stworzenia atmosfery bezpieczeństwa i otwartości wśród uczestników
• Informacje wprowadzające dla uczestników
• Redukcja stresu
• Kontrakt
• Omówienie ćwiczeń
6. Planowanie rozwoju i działania rozwojowe jako zamknięcie projektu.
• Mocne strony pracowników i potrzeby rozwojowe
• Porównanie profilu oczekiwanego z profilami uzyskanymi
• Macierz wyników
• Dobór metod rozwojowych do otrzymanych wyników
7. Sesja informacji zwrotnych dla uczestników w oparciu o wyniki AC/DC.
• Podsumowanie badania Assessment Center
• Opracowanie wyników AC/DC
• Raport zbiorowy
• Raporty indywidualne
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba. Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
• mini wykład
• dyskusje grupowe
• zadania grupowe
• studium przypadku
• prezentacje
• odgrywanie ról
• symulacje
• informacja zwrotna
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: