Assessment Center

Założenia szkolenia:
•    Określenie poziomu kompetencji pracowników
•    Wyodrębnienie obszarów wymagających rozwoju w kontekście objęcia wyższego stanowiska
•    Zwiększenie skuteczności działań strategicznych i operacyjnych
•    Rozwijanie efektywności pracowników, oraz ich silnych stron
•    Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji z zakresu projektowania, oraz opracowywanie planów działań rozwojowych w kontekście uzyskanych wyników.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Poznanie metod projektowania i realizacji Assessment Center
•    Zwiększenie zakresu wiedzy na temat różnych celów i form ośrodków oceny
•    Rozwinięcie wiedzy i kompetencji z zakresu projektowania i doboru metod oceny stosowanych w ośrodkach Assessment Centre
•    Rozwinięcie umiejętności obserwacji podczas badania Assessment Centre
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu realizacji / prowadzenia sesji Assessment Centre
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu przygotowania raportów końcowych i przekazywania informacji zwrotnych uczestnikom badania Assessment oraz opracowywania planów działań rozwojowych.

Dla kogo?:
Odbiorcami są osoby, które w swojej pracy realizują zadania związane z rozwojem i oceną pracowników. Szkolenie kierujemy głównie do pracowników działów personalnych (głównie osób zajmujących się szkoleniami, tworzeniem planów rozwoju pracowników itp.) oraz dla osób zarządzających pracą innych ludzi.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:
1. Szkolenia i rozwój pracowników jako klucz do zwiększenia efektywności działania organizacji
•    Pracownicy jako zasób organizacji
•    Metody rozwoju personelu
•    Etapy i elementy procesu rozwojowego pracowników
•    Assessment Center jako kluczowy element procesu rozwojowego pracowników
2. Zagadnienia wprowadzające w problematykę ośrodków oceny
•    Rodzaje Assessment Center w zależności od postawionych celów
•    Metodologia Assessment Center
•    Zadania i trudności asesorów
•    Zadania i trudności uczestników
•    Assessment Center jako wieloetapowy proces
3. Kompetencje jako punkt wyjścia do obserwacji
•    Potrzeby organizacji
•    Analiza stanowiska pracy
•    Wybór kompetencji
•    Określenie profilu oczekiwanego
•    Definicja luki kompetencyjnej
•    Zamiana kompetencji na tzw. wskaźniki behawioralne
•    Tworzenie standardowego arkusza do oceny kompetencji
•    Obserwacja w ośrodkach oceny (sporządzanie notatek, wypełnianie arkuszy obserwacji, przykłady zachowań)
4. Projektowanie i dobór metod oraz realizacja sesji Assessment Center
•    Rodzaje wykonywanych ćwiczeń
•    Narzędzia stosowane w metodzie Assessment Center
•    Sposoby i etapy projektowania narzędzi pod kątem wybranych kompetencji
•    Przeprowadzenie ćwiczeń
5. Działania zmierzające do stworzenia atmosfery bezpieczeństwa i otwartości wśród uczestników
•    Informacje wprowadzające dla uczestników
•    Redukcja stresu
•    Kontrakt
•    Omówienie ćwiczeń
6. Planowanie rozwoju i działania rozwojowe jako zamknięcie projektu.
•    Mocne strony pracowników i potrzeby rozwojowe
•    Porównanie profilu oczekiwanego z profilami uzyskanymi
•    Macierz wyników
•    Dobór metod rozwojowych do otrzymanych wyników
7. Sesja informacji zwrotnych dla uczestników w oparciu o wyniki AC/DC.
•    Podsumowanie badania Assessment Center
•    Opracowanie wyników AC/DC
•    Raport zbiorowy
•    Raporty indywidualne

Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba. Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
•    mini wykład
•    dyskusje grupowe
•    zadania grupowe
•    studium przypadku
•    prezentacje
•    odgrywanie ról
•    symulacje
•    informacja zwrotna

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: