OKRESOWA OCENA PRACOWNIKÓW
Założenia szkolenia:
• zaprezentowanie reguł tworzenia efektywnego systemu ocen okresowych
• szkolenie zdolności budowania narzędzi oceny pracowników
• szkolenie umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej
• zwiększenie możliwości wykorzystania wyników oceny pracowniczej
• zaprezentowanie sposobów doskonalenia kadr
• szkolenie kompetencji budowania efektywnego systemu doskonalenia kadr
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Poznanie cyklu ocen pracowniczych
• Rozwinięcie kompetencji budowania arkuszy ocen i ich wykorzystywania
• Rozwijanie kompetencji budowania efektywnego systemu doskonalenia kadr
• Rozwijanie umiejętności konstruowania narzędzi oceny pracownika
• Rozwijanie umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej
Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie lub weryfikację i ewentualne zmiany systemu ocen pracowniczych w organizacji. Szczególnie praktyczne jest dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą tworzyć i realizować reguły pracy i metody osiągania wymiernych celów. Udział pełnych zespołów, tj. osób zarządzających i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji założeń warsztatów.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
• System ocen
• Skuteczność systemu ocen okresowych
• Budowanie efektywnego systemu ocen
• Elementy systemu ocen
• Korzyści systemu ocen
• Cele systemu ocen
• Zasady realizowania procesu oceny
• Etapy procesu oceny
• Operacjonalizacja kryteriów oceny
• Kompetencje
• Etapy tworzenia systemu ocen
• Kryteria ocen i wyznaczniki behawioralne
• Czynniki podlegające ocenie
• Zasady tworzenia systemów ocen okresowych
• Metody oceny
• Relatywne (porównanie parami, rozkład normatywny, ranking) – korzyści i ograniczenia
• Absolutne (ocena opisowa, punktowa skala ocen/ skale graficzne, skale behawioralne i Assessment center, 360, 180)
• Samoocena
• Ocena oparta na kompetencjach
• Bariery wdrożenia systemów ocen okresowych
• Rola kadry menedżerskiej w wprowadzeniu systemów ocen okresowych
• Zmiana organizacyjna
• Zachowania pracowników
• Rola związków zawodowych w procesie tworzenia i wdrażania systemu ocen okresowych
• Tworzenie arkuszy ocen okresowych
• Błędy w tworzeniu arkuszy - analiza
• Przykładowe arkusze ocen – analiza i tworzenie
• Rozmowy oceniające
• Cele rozmowy oceniającej
• Etapy rozmowy oceniającej
• Przygotowanie się do rozmowy
• Sterowanie przebiegiem rozmowy
• Błędy w rozmowach
• Symulacje rozmów oceniających
• Trening umiejętności komunikowania się w sytuacji oceny
• Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej
• Indywidualne style komunikacyjne
• Bariery skutecznego komunikowania się i metody ich przezwyciężania
• Umiejętność aktywnego słuchania
• Reguły zachowań asertywnych
• Przezwyciężanie sytuacji konfliktowych
• Wdrożenie systemów ocen okresowych
• Pilotaż
• Regulamin
• Wykorzystanie wyników systemów ocen okresowych
• Ocena potencjału kadrowego w kontekście polityki personalnej
• Efektywny system doskonalenia kadr i jego składniki
• Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, plany szkoleń
• Ścieżki kariery
• Planowanie rozwoju kadr.
• Ćwiczenie: Poprzez ćwiczenie uczestnicy będą mogli poznać różne metody oceny oraz zwrócić uwagę na problemy natury psychologicznej przy ocenianiu ludzi.
o Metody oceny:
ocena absolutna,
ocena relatywna.
o Potencjalne problemy związane z przeprowadzaniem oceny:
różne rozumienie standardów oceny,
halo efekt,
efekt centralny,
efekt kontrastu,
efekt świeżości,
efekt pierwszeństwa,
zbytnia łagodność / surowość,
błędy uprzedzeń.
Metodologia:
Zajęcia prowadzone są w oparciu o prezentację wiedzy i umiejętności trenera prowadzącego, ale z aktywnym zaangażowanie uczestników. Prowadzący wykorzystuje takie techniki pracy jak:
• Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
• Projekt szkolenia ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
• Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: