OKRESOWA OCENA PRACOWNIKÓW

Założenia szkolenia:
•    zaprezentowanie reguł tworzenia efektywnego systemu ocen okresowych
•    szkolenie zdolności budowania narzędzi oceny pracowników
•    szkolenie umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej
•    zwiększenie możliwości wykorzystania wyników oceny pracowniczej
•    zaprezentowanie sposobów doskonalenia kadr
•    szkolenie kompetencji budowania efektywnego systemu doskonalenia kadr

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Poznanie cyklu ocen pracowniczych
•    Rozwinięcie kompetencji budowania arkuszy ocen i ich wykorzystywania
•    Rozwijanie kompetencji budowania efektywnego systemu doskonalenia kadr
•    Rozwijanie umiejętności konstruowania narzędzi oceny pracownika
•    Rozwijanie umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej

Dla kogo?:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za wdrożenie lub weryfikację i ewentualne zmiany systemu ocen pracowniczych w organizacji. Szczególnie praktyczne jest dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą tworzyć i realizować reguły pracy i metody osiągania wymiernych celów. Udział pełnych zespołów, tj. osób zarządzających  i ich podwładnych jest warunkiem niezbędnym realizacji założeń warsztatów.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

•  System ocen
•    Skuteczność systemu ocen okresowych
•    Budowanie efektywnego systemu ocen
•    Elementy systemu ocen
•    Korzyści systemu ocen
•    Cele systemu ocen
•    Zasady realizowania procesu oceny
•  Etapy procesu oceny
•    Operacjonalizacja kryteriów oceny
•    Kompetencje
•    Etapy tworzenia systemu ocen
•    Kryteria ocen i wyznaczniki behawioralne
•  Czynniki podlegające ocenie
•  Zasady tworzenia systemów ocen okresowych
•  Metody oceny
•    Relatywne (porównanie parami, rozkład normatywny, ranking) – korzyści i ograniczenia
•    Absolutne (ocena opisowa, punktowa skala ocen/ skale graficzne, skale behawioralne i Assessment center, 360, 180)
•    Samoocena
•    Ocena oparta na kompetencjach
•  Bariery wdrożenia systemów ocen okresowych
•    Rola kadry menedżerskiej w wprowadzeniu systemów ocen okresowych
•    Zmiana organizacyjna
•    Zachowania pracowników
•    Rola związków zawodowych w procesie tworzenia i wdrażania systemu ocen okresowych
•  Tworzenie arkuszy ocen okresowych
•    Błędy w tworzeniu arkuszy - analiza
•    Przykładowe arkusze ocen – analiza i tworzenie
•  Rozmowy oceniające
•    Cele rozmowy oceniającej
•    Etapy rozmowy oceniającej
•    Przygotowanie się do rozmowy
•    Sterowanie przebiegiem rozmowy
•    Błędy w rozmowach
•    Symulacje rozmów oceniających
•  Trening umiejętności komunikowania się w sytuacji oceny
•    Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej
•    Indywidualne style komunikacyjne
•    Bariery skutecznego komunikowania się i metody ich przezwyciężania
•    Umiejętność aktywnego słuchania
•    Reguły zachowań asertywnych
•    Przezwyciężanie sytuacji konfliktowych
•  Wdrożenie systemów ocen okresowych
•    Pilotaż
•    Regulamin
•  Wykorzystanie wyników systemów ocen okresowych
•    Ocena potencjału kadrowego w kontekście polityki personalnej
•    Efektywny system doskonalenia kadr i jego składniki
•    Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, plany szkoleń
•    Ścieżki kariery
•    Planowanie rozwoju kadr.
•  Ćwiczenie: Poprzez ćwiczenie uczestnicy będą mogli poznać różne metody oceny oraz zwrócić uwagę na problemy natury psychologicznej przy ocenianiu ludzi.
o    Metody oceny:
    ocena absolutna,
    ocena relatywna.
o    Potencjalne problemy związane z przeprowadzaniem oceny:
    różne rozumienie standardów oceny,
    halo efekt,
    efekt centralny,
    efekt kontrastu,
    efekt świeżości,
    efekt pierwszeństwa,
    zbytnia łagodność / surowość,
    błędy uprzedzeń.

Metodologia:
Zajęcia prowadzone są w oparciu o prezentację wiedzy i umiejętności trenera prowadzącego, ale z aktywnym zaangażowanie uczestników. Prowadzący wykorzystuje takie techniki pracy jak:
•    Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
•    Projekt szkolenia ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
•    Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: