Budowanie sprawnego zespołu
Założenia szkolenia:
• Rozwój kluczowych umiejętności przywódczych w zależności od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych
• Rozwój kompetencji, w kontekście optymalnego wykorzystania wiedzy i umiejętności ludzi jako najcenniejszych zasobów przy realizowanych projektach i przedsięwzięciach.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Rozwinięcie celu i stworzenie strategii procesu budowania i zarządzania podległym zespołem pracowników w zależności od konkretnej sytuacji
Dla kogo?:
Odbiorcami szkolenia są liderzy zespołów oraz kadra kierownicza wszystkich szczebli zarządzania.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Lider i przywództwo w zarządzaniu zespołem
• Przywództwo i kierowanie
• Definiowanie przywództwa
• Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem
• 8 kroków do przywództwa
• Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
• Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
• Formułowanie własnej wizji przywódczej z uwzględnieniem przeprowadzonej oceny i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia
2. Kluczowe zadania i wyzwania lidera w zespole interdyscyplinarnym
• Czym jest i jak zbudować efektywny zespół?
• Kiedy grupa staje się zespołem?
• Kluczowe elementy współpracy
• Współczesne wyzwania lidera w zespołach - czyli jak znaleźć złoty środek
3. Style przywództwa i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach
• Jaki jest mój styl przywództwa?
• Moja droga rozwoju menedżerskiego
• Moja rola, jako członka zespołu projektowego
• Koncepcja przywództwa sytuacyjnego
4. Lider – postawy motywujące Zespół
• Zachowania lidera sytuacyjnego
• Wywieranie wpływu bez formalnej władzy
Wizja i kierunki oddziaływań lidera
5. Przywództwo a działania etyczne
• Rola etycznego postępowania z zasadami przywództwa sytuacyjnego
• Jak minimalizować wpływ między własnymi normami etycznymi a normami pożądanymi w organizacji
• Potrójne ograniczenie a zachowania etyczne – wskazówki i pułapki zachowań menedżerów
6. Skuteczne koordynowanie działań w Zespole
• Aspekt wielowymiarowej komunikacji
• Opanowanie sztuki przekonywania
• Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
• Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać
7. Coaching Zespołu – narzędzia wsparcia
• Podstawowe zasady budowania zespołu – recepta czy konieczność?
• Zdrowy Coaching – czyli jak zwiększyć motywację do działania
• Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych
• Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych – metodyka postępowania
Metodologia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
3. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: