Trudne rozmowy z pracownikami
Założenia szkolenia:
• Podniesienie poziomu wiedzy z zakresu przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami
• Rozwój kompetencji z zakresu przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji z zakresu komunikacji z innymi (w tym między innymi: proces komunikacji, typy komunikacji, różne wymiary komunikatu; precyzyjne formułowanie komunikatów, ujawnianie emocji; odbieranie i przekazywanie informacji na 4 podstawowych płaszczyznach; nadawanie i odbieranie komunikatów z 3 pozycji)
• Podniesienie poziomu umiejętności w kontekście poprawiania komunikacji w miejscu pracy, w tym dopasowania komunikatów do typów pracowników.
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu przekazywania informacji zwrotnej pracownikom oraz prowadzenia rozmów: dyscyplinujących, oceniająco – motywujących, zwalniających, związanych z przekazywaniem informacji o realizowanych zmianach
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu przydzielania zadań, planowania pracy i wyznaczania celów pracownikom
• Rozwinięcie kompetencji w zakresie delegowania zadań i odpowiedzialności
Dla kogo?:
Odbiorcami są kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla oraz osoby rozpoczynające pracę związaną z zarządzaniem i weryfikacją pracy innych. Szkolenie przeznaczone jest również dla pracowników działów personalnych, którzy są zainteresowani zwiększeniem wiedzy i rozwinięciem kompetencji z zakresu przedstawionych wyżej zagadnień.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Komunikacja interpersonalna:
• modele komunikacji
• komunikacja werbalna i niewerbalna
• znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z drugą osobą
• płaszczyzny komunikacji (kwadrat wypowiedzi według von Thuna)
• elementy Analizy Tranzakcyjnej
• techniki usprawniające komunikację
• aktywne słuchanie
• sposoby zadawania pytań
• udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
• elementy asertywności, w tym prawa asertywności, asertywne wyrażanie ocen i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwał i krytyki)
2. Komunikowanie się z perspektywy osoby zarządzającej (kierownik, menedżer, właściciel)
• style kierowania a sposoby komunikacji
• typy pracowników, style poznawcze pracowników i preferowane modalności zmysłowe a sposoby komunikowania się
• wywieranie wpływu i formułowanie komunikatów perswazyjnych
3. Przykłady trudnych rozmów z pracownikami
• rozmowy dyscyplinujące
• rozmowy oceniająco – motywujące
• zwalnianie pracowników oraz informacje o redukcji wynagrodzeń
• przekazywanie informacji na temat wprowadzanych zmian i modyfikacji
• przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
• działania zmierzające do zbudowania atmosfery bezpieczeństwa i redukcja stresu u pracowników
• zasady udzielania informacji zwrotnej
• rozmowa z pracownikiem jako dialog
• waga komunikacji niewerbalnej w procesie rozmowy z pracownikiem
• „radzenie sobie” z emocjami pracowników
• struktura i etapy rozmowy (dotyczy osobno: rozmowy dyscyplinującej, oceniająco – motywującej, dotyczącej zwolnienia, związanej z przekazaniem informacji na temat wprowadzanych zmian)
4. Dodatkowe działania wynikające z realizacji funkcji kierowniczej
• planowanie działań korygujących
• dobór zadań i celów do możliwości i zainteresowań pracowników
• wspólne ustalanie celów
• delegowanie zadań i odpowiedzialności jako czynnik motywujący
• coaching i codzienne rozmowy z pracownikami jako działania motywujące
• angażowanie pracowników w działania firmy oraz radzenie sobie z oporem pracowników wobec wprowadzanych zmian
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba. Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
• mini wykład
• dyskusje grupowe
• zadania grupowe
• praca w parach
• studium przypadku
• prezentacje
• odgrywanie ról
• symulacje
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: