Trudne rozmowy z pracownikami

Założenia szkolenia:
•    Podniesienie poziomu wiedzy z zakresu przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami
•    Rozwój kompetencji z zakresu przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami


Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji z zakresu komunikacji z innymi (w tym między innymi: proces komunikacji, typy komunikacji, różne wymiary komunikatu; precyzyjne formułowanie komunikatów, ujawnianie emocji; odbieranie i przekazywanie informacji na 4 podstawowych płaszczyznach; nadawanie i odbieranie komunikatów z 3 pozycji)
•    Podniesienie poziomu umiejętności w kontekście poprawiania komunikacji w miejscu pracy, w tym dopasowania komunikatów do typów pracowników.
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu przekazywania informacji zwrotnej pracownikom oraz prowadzenia rozmów: dyscyplinujących, oceniająco – motywujących, zwalniających, związanych z przekazywaniem informacji o realizowanych zmianach
•    Rozwinięcie umiejętności z zakresu przydzielania zadań, planowania pracy i wyznaczania celów pracownikom
•    Rozwinięcie kompetencji w zakresie delegowania zadań i odpowiedzialności

Dla kogo?:
Odbiorcami są  kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla oraz osoby rozpoczynające pracę  związaną z zarządzaniem i weryfikacją pracy innych. Szkolenie przeznaczone jest również dla pracowników działów personalnych, którzy są zainteresowani zwiększeniem wiedzy i rozwinięciem kompetencji z zakresu przedstawionych wyżej zagadnień.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Komunikacja interpersonalna:
•    modele komunikacji
•    komunikacja werbalna i niewerbalna
•    znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z drugą osobą
•    płaszczyzny komunikacji (kwadrat wypowiedzi według von Thuna)
•    elementy Analizy Tranzakcyjnej
•    techniki usprawniające komunikację
•    aktywne słuchanie
•    sposoby zadawania pytań
•    udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
•    elementy asertywności, w tym prawa asertywności, asertywne wyrażanie ocen i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwał i krytyki)
2. Komunikowanie się z perspektywy osoby zarządzającej (kierownik, menedżer, właściciel)
•    style kierowania a sposoby komunikacji
•    typy pracowników, style poznawcze pracowników i preferowane modalności zmysłowe a sposoby komunikowania się
•    wywieranie wpływu i formułowanie komunikatów perswazyjnych
3. Przykłady trudnych rozmów z pracownikami
•    rozmowy dyscyplinujące
•    rozmowy oceniająco – motywujące
•    zwalnianie pracowników oraz informacje o redukcji wynagrodzeń
•    przekazywanie informacji na temat wprowadzanych zmian i modyfikacji
•    przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
•    działania zmierzające do zbudowania atmosfery bezpieczeństwa i redukcja stresu u pracowników
•    zasady udzielania informacji zwrotnej
•    rozmowa z pracownikiem jako dialog
•    waga komunikacji niewerbalnej w procesie rozmowy z pracownikiem
•    „radzenie sobie” z emocjami pracowników
•    struktura i etapy rozmowy (dotyczy osobno: rozmowy dyscyplinującej, oceniająco – motywującej, dotyczącej zwolnienia, związanej z przekazaniem informacji na temat wprowadzanych zmian)
4. Dodatkowe działania wynikające z realizacji funkcji kierowniczej
•    planowanie działań korygujących
•    dobór zadań i celów do możliwości i zainteresowań pracowników
•    wspólne ustalanie celów
•    delegowanie zadań i odpowiedzialności jako czynnik motywujący
•    coaching i codzienne rozmowy z pracownikami jako działania motywujące
•    angażowanie pracowników w działania firmy oraz radzenie sobie z oporem pracowników wobec wprowadzanych zmian

Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba. Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
•    mini wykład
•    dyskusje grupowe
•    zadania grupowe
•    praca w parach
•    studium przypadku
•    prezentacje
•    odgrywanie ról
•    symulacje

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: