BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU

Założenia szkolenia:
•    rozwój kompetencji niezbędnych do kierowania grupą
•    budowanie własnego korzystnego wizerunku jako osoby zarządzającej oraz odpowiedzialnej za stworzenie efektywnej grupy
•    rozwijanie kompetencji menedżerskich i umiejętności interpersonalnych
•    podniesienie efektywności pracy grupy pracowników oraz poziomu ich motywacji 
•    doskonalenie reguł efektywnej komunikacji z zarządzaną grupą

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
•    nabycie kompetencji przydatnych w kierowaniu zespołem
•    zwiększenie wydajności pracy grupy oraz skuteczności zarządzania grupą
•    stworzenie warunków podnoszących efektywność pracy zespołowej – efekt synergii
•    wprowadzenie narzędzi zwiększających kompetencje interpersonalne zespołu
•    rozwój umiejętności współpracy w grupie - zespole
•    wprowadzenie i rozwój zasad efektywnej komunikacji z zarządzaną grupą

Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla grup składających się z zespołów pracowniczych i ich kierowników. Szczególnie praktyczne jest dla grup zadaniowych (np. zespołów projektowych), które muszą tworzyć i realizować reguły i metody pracy.

Cena szkolenia:

Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto

Program szkolenia:

1. Budowanie zespołu

» Proces grupowy. Jakie procesy psychologiczno-socjologiczne zachodzą w grupie i co z tego wynika dla menedżera?
» Czym kierować się dobierając ludzi do zespołu?
» Cechy efektywnych zespołów
» Rodzaje zachowań w zespole
» Komunikacja w zespole

2. Zarządzanie zespołem

» W jaki sposób zarządzać kompetencjami pracowników?
» Jak wyznaczać zadania, cele - ilościowe i jakościowe ?
» Planowanie zadań
» Jak organizować pracę?
» Jak kontrolować, żeby nie czuć dyskomfortu?
» Jak koordynować to, co sami zaplanują?
» Jak być autorytetem?
» "Ludzka twarz" czy "twarda ręka" szefa?
» Pułapki zarządzania
» Coaching - cechy i umiejętności dobrego coacha
» Coaching - zasady udzielania Feedback
» Narzędzia i Techniki w pracy zespołowej

3. Motywowanie zespołu

» Teorie motywowania
» Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna pracownika
» Nowe narzędzia motywacyjne
» Konstruktywna pochwała i konstruktywna krytyka
» Znaczenie świętowania sukcesu
» Fakty i mity dotyczące nagradzania pracowników

4. Trudne momenty w pracy zespołu

» Jak przekazywać niepopularne decyzje i wydawać polecenia?
» Jak dyscyplinować pracowników?
» Jak radzić sobie z narzekaniem i brakiem entuzjazmu w zespole?
» Menedżer w obliczu konfliktu między pracownikami

Metodologia:
Szkolenie jest prowadzone metodami interaktywnymi. Taka forma nauki gwarantuje aktywne uczestnictwo i umożliwia praktyczne zastosowanie zdobywanej wiedzy poprzez ćwiczenie nowych, konkretnych umiejętności już w trakcie warsztatu. Stosujemy się do zasad efektywnego uczenia się dorosłych, według Cyklu Kolba (doświadczenie - refleksja - teoria - planowanie). Grupa liczy od 8 do 12 osób, co pozwala każdemu z uczestników aktywnie brać udział w proponowanych : grach symulacyjnych, analizach przypadków, dramie (scenkach sytuacyjnych), a także jest szansą na prawdziwą wymianę doświadczeń.
W czasie szkolenia stosujemy następujące metody:
•    Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
•    Analiza studiów przypadku
•    Analiza odgrywanych scenek i krótkich pokazów filmowych
•    Gry
•    Interaktywny wykład
•    Dyskusje w grupach

Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla uczestników szkolenia.

Termin i miejsce szkolenia: