Ocena i motywowanie
Założenia szkolenia:
• Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji w zakresie oceny i motywowania pracowników
• Rozwój umiejętności efektywnego wykorzystywania potencjału ludzkiego w organizacji
• Kształtowanie mocnej, efektywnej, zintegrowanej oraz profesjonalnej kadry pracowniczej w firmie
• Rozszerzenie praktycznej wiedzy w kontekście motywacji człowieka w pracy
• Przyswojenie i rozwój umiejętności wykorzystywania adekwatnych narzędzi motywacyjnych w stosunku do poszczególnych członków zespołu i zespołu jako grupy
• Kreowanie silnego autorytetu
• Budowanie wizerunku charyzmatycznej osobowości
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Rozwój kompetentnej wiedzy z zakresu różnorodnych celów i form oceny pracowników
• Podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji w zakresie projektowania i doboru sposobów oceny pracowników
• Powiększenie wiedzy w zakresie czynników motywujących i demotywujących pracowników
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu przekazywania informacji zwrotnej pracownikom oraz przeprowadzania rozmów oceniająco – motywujących
• Rozwój kompetencji w zakresie motywowania personelu i wyznaczania indywidualnej ścieżki rozwoju
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu przydzielania zadań, planowania pracy i wyznaczania celów pracownikom (w tym zarządzania przez cele)
• Podniesienie poziomu umiejętności z zakresu delegowania zadań i odpowiedzialności
• Przyswojenie wiedzy z zakresu genezy i metod motywacji,
• Zdobycie umiejętności przekazywania pracownikom informacji zwrotnych i oceny w sposób konstruktywny i motywujący,
• Trening umiejętności motywującego delegowania zadań,
• Zaplanowanie systemu motywacyjnego we własnym zespole.
Dla kogo?:
Odbiorcami są kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla oraz osoby rozpoczynające pracę związaną z zarządzaniem i weryfikacją pracy innych. Szkolenie przeznaczone jest również dla pracowników działów personalnych, którzy są zainteresowani zwiększeniem wiedzy i rozwinięciem kompetencji z zakresu przedstawionych wyżej zagadnień.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Ocena pracowników
• czym jest ocena pracowników i system oceny okresowych
• korzyści wynikające z prowadzenia ocen pracowniczych
2. Cele oceniania
• określenie efektywności i powodzenia w pracy
• motywacja pracowników
• weryfikacja realizacji planów i celów
3. Opozycja wobec oceniania pracowników
• źródła oporu i sposoby radzenia sobie z oporem
4. Wybór kryteriów poddawanych ocenie i techniki oceniania i metody zbierania danych o pracownikach
• rangowanie parami
• ranking i metoda wymuszonych rozkładów
• skale ocen
• wywiady
• testy i kwestionariusze
• arkusze ocen
• samoocena
• assessment / development centre
• metoda zarządzania przez cele
5. Błędy i zniekształcenia w ocenianiui motywowaniu
• efekt halo
• efekt kontrastu
• efekt świeżości
• efekt pierwszeństwa
• błąd tendencji centralnej
• błąd nadmiernej łagodności itp.
6. Motywacja pracowników
• motywacja i zaangażowanie pracowników a efektywność firmy
• motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna
• automotywacja: jak motywować siebie i zwiększyć motywację do pracy (w tym koło motywacji)
• finansowe czynniki motywujące
• pozafinansowe czynniki motywujące
• motywacja negatywna, czynniki i działania demotywujące
7. Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowanie
• teorie treści: Maslow, Alderfer, Herzberg, McCleland
• teorie procesu: Vroom, Adams
• teorie wzmocnienia
• koncepcja JCM Hackmana i Oldhama
8. Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym a motywacja pracowników
9. Rozmowy oceniająco – motywujące z pracownikami
• przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
• struktura i etapy rozmowy oceniająco - motywującej
• działania zmierzające do zbudowania atmosfery bezpieczeństwa i redukcja stresu u pracowników
• zasady udzielania informacji zwrotnej
• rozmowa oceniająco – motywująca jako dialog
• „radzenie sobie” z emocjami pracowników
• planowanie działań korygujących
10. Planowanie indywidualnej ścieżki rozwoju
• wykorzystanie wyników przeprowadzonych ocen do zbudowania planu rozwoju pracownika
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba. Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
• mini wykład
• dyskusje grupowe
• zadania grupowe
• praca w parach
• studium przypadku
• prezentacje
• odgrywanie ról
• symulacje
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: