Współpraca w zespole
Założenia szkolenia:
• Rozwijanie kompetencji z zakresu współpracy w grupach zadaniowych
• Trening i rozwijanie umiejętności efektywnej organizacji pracy grupy
• Trening i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w kontekście kontaktów wewnętrznych i zewnętrznych
• Trening i rozwijanie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
• Rozszerzenie zakresu wiedzy na temat zróżnicowanych sposobów integracji zespołu i tworzenia spójnych grup
• Podniesienie poziomu wiedzy z zakresu ról zespołowych i heterogeniczności grupy jako sposobu na podniesienie satysfakcji i skuteczności zespołów zadaniowych
• Rozwinięcie umiejętności z zakresu przekazywania informacji w obrębie grupy i pomiędzy zespołami
• Rozwiniecie kompetencji związanych z budowaniem współpracy w zespołach zadaniowych
• Rozwinięcie umiejętności skutecznej organizacji pracy zespołu
Dla kogo?:
Odbiorcami mogą być pracownicy różnorodnych firm i instytucji, zainteresowani rozwojem swoich kompetencji interpersonalnych. W szczególności szkolenie dedykowane jest dla pracowników pracujących w jednej grupie zadaniowej / dziale w firmie.
Cena szkolenia:
Cena szkolenia otwartego: 1150 zł netto
Program szkolenia:
1. Zespół zadaniowy:
• Grupa a zespół
• Rodzaje zespołów zadaniowych w organizacji
• Możliwości i ograniczenia wynikające z pracy w grupie
2. Charakterystyka zespołu zadaniowego:
• Role zespołowe i struktura grupy
• Cykl funkcjonowania zespołu / etapy rozwoju grupy
• Normy grupowe
• Spójność grupy
• Cele indywidualne a cele grupowe
• Podział obowiązków
• Przywództwo i rola lidera w grupie
3. Efektywność zespołu: czynniki stymulujące i bariery efektywności:
• Cechy efektywnego zespołu zadaniowego
• Proces decyzyjny w zespole
• Metody stymulowania efektywności pracy zespołowej: burza mózgów, kruszenie obiektu, kontrolne listy pytań, partycypacja pracowników, koła jakości
4. Komunikacja w zespole:
• Komunikacja werbalna i niewerbalna
• Techniki usprawniające komunikację
• Aktywne słuchanie
• Udzielanie informacji zwrotnej i ujawnianie emocji (w tym komunikat JA)
• Rozwiązywanie konfliktów w zespole
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Cykl Kolba.
Każde z poruszanych tematów w trakcie szkolenia zagadnień zawiera trzy elementy:
Edukacyjny – zapoznanie uczestników z podstawami wiedzy z danego zakresu,
Warsztatowy – uczestnicy ćwicząc rozwijają swoje umiejętności i kompetencje,
Praktyczny – uczestnicy wspólnie omawiają sposoby zastosowania omawianych zagadnień w pracy zawodowej.
Stosowane metody:
- mini wykład,
- dyskusje grupowe,
- zadania grupowe,
- praca w parach,
- studium przypadku,
- prezentacje,
- odgrywanie ról,
- symulacje i ćwiczenia indywidualne i grupowe
Informacje o szkoleniu:
Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu.
Każde szkolenie trwa 2 dni. W przypadku tego szkolenia jest możliwość przeprowadzenia w ciągu 1 dnia.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, CD szkoleniowe, oraz certyfikaty.
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Termin i miejsce szkolenia: